Reflexionem..

Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?
Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?
Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?
Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?

L’escola Puig Cavaller continua avançant cap a l’escola que volem, una escola on els xiquets i xiquetes esdevinguin ÚNICS, CRÍTICS, FELIÇOS I EMPRENEDORS.

Actualment i en el moment històric que ens ha tocat viure hem hagut de reinventar l’escola per això és important que preparem als infants per a que puguin adaptar-se a les necessitats d’un món canviant.

El fet de reinventar ens ha enfortit la línia d’innovació que creavem com a comunitat educativa, posant de manifest la importància del treball en grup i conjunt amb les famílies amb l’infant com a centre de tots els processos i decisions.

És per aquest motiu que des de la comunitat educativa treballem el lideratge pedagògic des de la col·laboració entre els professionals de l’educació i amb l’objectiu de treballar i millorar tots junts. Fent que els organismes que acullen aquest lideratge pedagògic siguin el consell de direcció on formen part els coordinadors i l’equip directiu, on es treballa la línia pedagògica de centre, a més a més dels claustres pedagògics on ens trobem per tal de poder debatre i parlar sobre el procés d’ensenyament aprenentatge dels infants abordant l’avaluació. Aquest curs iniciem un procés d’impuls a la personalització de l’aprenentatge que ens permet mirar l’infant des de les seves individualitats i necessitats.

L’escola esdevé una organització que aprèn escoltant les mancances que tenim com equip i aquells aspectes que de vegades ens fan dubtar en les nostres decisions. Afavorint així l’ajuda entre nosaltres i quan es precisa es recórrer a la veu de l’expert.

Des de la comunitat educativa de l’escola Puig Cavaller continuarem caminant plegades amb l’infant com a centre de l’aprenentatge, per tal d’anar treballant i enfortint les estructures i decisions. On per tant anirem canviant i deixant de banda aquells aspectes que hem fet durant anys però que ara veiem que no tenen en compte la diversitat i singularitats dels infants.