La deixalleria mòbil ens visita

Aquest mes de desembre  ens ha visitat  “la deixalleria mòbil a l’escola ” i ens han fet tot de tallers per parlar sobre la importància de reciclar. A cicle mitjà hem fet un taller sobre les 3R: reciclar, reutilitzar i reduir. Hem pogut portar alguns… Llegeix més»

ELS PASTORETS DEL 2021

Un any més els nens i les nenes de 6è han estat preparant la tradicional representació dels Pastorets. Enguany tampoc ens ha estat possible portar-los a terme al Teatre Conservatori, però tots hem treballat molt per tirar-los endavant en format virtual.

Ens fa molta il·lusió compartir amb vosaltres la projecció dels Pastorets de l’escola. Desitgem que els gaudiu i tingueu unes bones festes!

RECOMANACIONS DE LA BIBLIOTECA

Des de la Comissió de Biblioteca del Puigberenguer no se’ns acut millor manera que tancar aquest 2021 fent-vos arribar unes novetats de literatura infantil i juvenil, i animant-vos a comprar llibres aquest Nadal. Esperem que gaudiu de la lectura en família!

ALGUNES NOVETATS PER A NENES I NENS FINS ELS 6 ANYS

ALGUNES NOVETATS PER A NENES I NENS FINS ELS 8 ANYS

ALGUNES NOVETATS PER A NOIES I NOIS A PARTIR D’11 ANYS

ALGUNES NOVETATS PER A NOIES I NOIS FINS ELS 10 ANYS

Aprofitem per desitjar-vos un Bon Nadal i un any 2022 ple de bona sort i de molta salut.

AUDICIÓ DE LA SETMANA

Aquesta setmana, la classe de cinquè “Els minerals”  ha escollit per a tots nosaltres la cançó “Beggin” del grup de rock Maneskin, creat el 2016 a Roma. Us desitgem una feliç setmana ben animada!

PROJECTE DELS ANIMALS INVERTEBRATS

Durant el primer trimestre els alumnes de 4t han estat treballant els animals invertebrats. El projecte va començar fent grups i buscant informació sobre cada un dels grups d’animals. Després cada alumne va treballar un animal en particular per posar-ho en conjunt en un lapbook. La veritat és que han quedat uns lapbooks molt visuals i bonics. Per concloure, cada grup va exposar a la resta de la classe el seu grup d’animals amb els invertebrats que havien treballat. Aquí us en deixem una mostra:

FESTA DE SANTA CECÍLIA

Fa uns dies vam celebrar la Festa de Santa Cecília (patrona de la música) a l’escola. El pati es va omplir de música durant el matí ja que els nens i nenes de 6è van tocar instruments i/o van interpretar uns cànons. Aquí podeu veure alguna foto.

Gràcies a tothom qui va fer-ho possible… Al Puigberenguer tenim grans MÚSICS!

EXPERIMENTACIÓ A LA CLASSE DELS CARGOLS P3A

L’experimentació permet que l’aprenentatge sigui significatiu, atès que els infants exploren lliurament diferents objectes i materials a nivell sensorial i perceptiu. Els nens i les nenes observen, reconeixen i manipulen les diferents característiques i comportaments dels materials, descobreixen les possibilitats dels seus sentits (oloren, tasten, toquen…), els resultats de les seves accions sobre el material, experimenten sensacions i aprenen a distingir les qualitats dels diferents elements: si es suau, fred, calent, tou, dur, etc. En definitiva, descobrir és conèixer alguna cosa que no es coneix, així que conèixer és més que mirar i observar i aquest esdeveniment implica que amb aquestes propostes els infants es converteixen  en  els  protagonistes  dels  seus  propis  aprenentatges.   en els protagonistes del seu propi aprenentatge.

A P4 DESCOBRIM ELS JOCS MATEMÀTICS

Durant uns dies, a les aules de P4, “Els pins” i “La figuera”, hem descobert una sèrie de jocs matemàtics (raonament, estratègia…), a través dels materials cedits pels Serveis Educatius del Bages CRP del Bages. Els jocs que hem pogut descobrir han estat Castle Logix, Little Cooperation i Dobble Kids, i quan n’hem fet la valoració, hem descobert que ens agraden tots!