SORTIDA A MONTSERRAT

Bon dia, els alumnes de l’escola Montserrat han realitzat el dia 30 d’Abril una sortida cap a la muntanya de Montserrat.

Un guia que va venir amb el grup de cinquè anomenat Francesc ens va ensenyar moltes coses que desconeixiem, com que algunes fulles allà són fòssils de fa 20.000 anys. Per a la pujada vam fer servir un transport públic que es diu Funicular. I abans de pujar vam esmorzar.

Ens van ensenyar unes ermites on ens van dir que abans la gent que era molt religiosa, vivien allà, molt a prop de la natura, i aquestes petites construccions es diuen ermites on vivien ermitans.

Li vam preguntar al Francesc d’on venien aquelles formes fetes de pedra, i ens va dir que abans l’oceà Atlàntic arribava fins allà i que com era la costa aquelles pedres estaven arrodonides per l’erosió i s’havien format feia 50.000 anys. Cada muntanya té nom, com en Mico, la Momia, entre d’altres. I vam trobar una que no li vam preguntar perquè pensavem que es deia doncella per la seva forma tan característica.

Anant a la Basílica ens van dir que no podiem aplaudir, ja que no cantaven per nosaltres sinó per Deu. Sortint de la Basílica, els escolans ens havien cantat 2 cançons: El Virolai i la Salve. Vam dinar i fer moltes fotos, volíem dibuixar el paisatge tan bonic que teniem davant però… Va començar a ploure molt i vam anar cap al autocar.

Seguidament ens van donar uns llibres sobre la muntanya, i activitats que podiem fer.

Aquest va ser el nostre dia, ens veiem a la següent sortida.

Si voleu veure totes les fotografies cliqueu a la següent imatge: