Setmana BIO

Durant la setmana del 22 al 26 d’octubre hem celebrat la setmana BIO a l’escola.

El motiu d’aquesta setmana ha estat fer una mica de conscienciació sobre com estem tractant a la Terra i de quines maneres podriem fer que tot fos una mica més sostenible i, per tant, tractar cada vegada millor al nostre planeta.

Cada classe ha fet diferents activitats, tallers, lectures o receptes que després hem pogut compartir amb altres alumnes de l’escola. Per acabar de celebrar la festa, ens hem reunit tots al pati per poder gaudir de les receptes que hem creat.

Volem donar les gràcies a les famílies que van venir a ajudar i participar amb nosaltres de les receptes que cada una de les classe va elaborar.

INFANTIL – Els alumnes de P4 hem celebrat la setmana BIO fent moltes activitats: escoltar i veure contes de l’hort, fer col·lage amb elements de la natura, fer planter, bossetes aromàtiques… I com a cloenda… una recepta: una amanida de pasta. Per fer l’amanida de pasta, hem tingut uns convidats de luxe. Dues mames i un papa ens han ajudat a barregar els ingredients perquè quedés ben bona. A la tarda, hem anat a l’edifici dels grans a menjar aquesta amanida tan ben feta.

CICLE INICIAL – A cicle inicial hem cuinat una marieta molt divertida amb ajuda d’algunes mares voluntàries, després hem anat a plantar a l’hort i finalment ens hem menjat els nostres plats  a la tarda tota l’ escola  junts al pati.

3r – Durant la setmana BIO la classe de tercer vam realitzar diferents activitats. El divendres al matí vam anar a l´hort a plantar enciams, cebes i espinacs. Un cop a l’aula vam fer la nostra recepta de cuina, Broquetes de fruita amb mel. Va venir a ajudar-nos a preparar-la la mare de la Wassila i l’àvia de l’Asier. Moltes gràcies a les famílies que van poder col·laborar. Va ser un dia molt bonic!

4t – Els nens i nenes de quart vam començar la setmana BIO amb una lectura d’Internet on explicava què eren els aliments biològics i orgànics i perquè eren importants per la salut i també per la conservació del medi ambient. En un taller d’escriptura vam veure llibres de cuina molt divertits, plens de dibuixos, i de menjars bons i saludables. Vam treballar una recepta: “El pastís de xocolata de l’àvia”. I per acabar la setmana, van venir a l’escola algunes  mares i ens van ajudar a fer el pastís. Va ser molt xulo tenir les mares a la classe i el pastís ens va quedar boníssim!!!!

– Els alumnes de cinquè van començar la setmana fent nius per a què els petits ocells puguin resguardar-se i menjar quan fa fred. Aprofitant que són la classe del canvi climàtic vam parlar sobre els productes BIO i la sostenibilitat d’aquests i els canvis que s’han produit al planeta per culpa de la sobreproducció i la superproducció per l’augment de la població mundial. També van fer unes bosses amb samarretes reciclades per tal d’intentar reduir l’ús de bosses de plàstic.
Per acabar, divendres van fer dues receptes amb productes que podem trobar a qualsevol hort ecològic: Guacamole i Maki-Sushis vegetals.

– A sisè, els alumnes han realitzat diferents activitats dins de la setmana bio. Un taller va consistir en confeccionar bosses de tela per anar a comprar a partir de samarretes velles.
Un altre taller va consistir en elaborar una recepta de productes bio i/o ecològics. Al mati van aprendre que significa que un producte es eco i es va treballar la recepta como a tipus de text instructiu.
A la tarda, amb l’ajuda de diferents famílies van realitzar dos plats diferents: Hummus i taboule, que és una amanida de cous cous. Ambdós plats van quedar boníssims.