La classe dels Eritròcits (5è) visita l’IRB

La classe de 5è de l’escola, els Eritròcits, ha visitat avui les instal·lacions del centre de Recerca Biomèdica de Barcelona (IRB).

Després de fer el viatge amb el Trambaix i esmorzar a les portes de l’IRB, ens ha rebut la Cristina, que és una científica d’allà i que ens ha ajudat tant a la setmana cultural, com en altres moments a l’escola, i hem fet l’entrada. L’IRB està dintre del Parc Científic de Barcelona, i allà molts científics treballen cada dia per intentar avançar en molts aspectes de la ciència.

Nosaltres hem començat la visita veient en un laboratori com aconsegueixen separar les larves de la Drosophila (les mosques de la fruita), per poder fer cultius i poder després treballar amb elles. Hem vist diferents màquines que utilitzen per a cada una de les funcions necessàries de cada fase d’aquest animal, depenent del treball que es vulgui fer amb elles.

Seguidament la Cristina ens ha portat a una sala on tenen a les mosques a diferents temperatures depenent del moment en el que es troben. També, en aquella sala hem pogut veure com les seden amb CO2 per poder treballar amb elles sense fer-les cap mena de mal i poder seleccionar les que ens interessen, sense que marxin volant i aprofitant que les hem adormit, les hem vist per les lupes i hem al·lucinat de les diferències que hi havien entre elles, per exemple al color dels ulls.

Per acabar, hem anat a una sala on hem fet un joc diferenciant les drosophiles a partir de diferents canvis en la seva estructura. Ens ho hem passat molt i molt bé.

MIRA LES FOTOS AL SEGÜENT ENLLAÇ