EXPERIMENT DE LES CÈL·LULES DE LA CEBA

Els alumnes de cinquè van realitzar un experiment al laboratori de l’escola per aprendre els funcionament del microscopi. Després d’aprendre les parts del microscopi i per a què funciona cada una d’elles, els alumnes van veure algunes de les mostres de les que disposem arrel del projecte Tàndem.

Un cop aprés el mecanisme ens vam disposar a crear nosaltres les nostres propies mostres per ser analitzades al microscopi. Abans de començar, ens vam posar la bata, per tal de no tacar-nos la roba, ja que haviem de fer servir un líquid que embruta una mica. Aquesta mostra consta en agafar una ceba i extreure una petita tira, i tallar-la en un tros molt petit, i posar-la en un portaobjectes. Seguidament posem un líquid anomenat ‘blau de metilè’ el qual tinyeix la mostra i fa que la poguem veure millor al microscopi. Un cop tenyida la mostra li posem un cobreobjectes per tal que aquesta no es mogui. I un cop aquesta estigui seca, ja la podem fer servir per veure les cèl·lules vegetals de la ceba al microscopi.

Ens va encantar aquesta pràctica i vam aprendre moltes coses.

Podeu descarregar les fotos, clicant a la següent imatge: