Volem conèixer millor el nostre poble

Els dies 23 i 29 de novembre els alumnes de 3r de l’escola Martí Poch vam dur a terme unes activitats per conèixer millor el nostre poble i el seu passat.

Van venir els mestres del Camp d’Aprenentatge i en van animar a traslladar-nos a una altra època, l’època medieval.

El dia 23, les activitats es van realitzar a la nostra escola. Vam jugar i aprendre alhora. A través d’un audiovisual vam conèixer els dos nuclis de població que formaven l’Espluga medieval: l’Espluga jussana i l’Espluga sobirana i el seu passat templer i hospitaler. Vam jugar a un joc en el qual ens havíem de disfressar de diferents personatges: bisbe, rei i reina, pagesos, artesans, cavallers…..Tots teníem el nostre paper i així vam poder entendre com s’organitzaven les diferents classes socials. Per acabar, després del pati, van fer un taller d’arquitectura. Amb diferents peces de fusta, els professors ens ajudaven a muntar l’estructura dels edificis i esglésies romàniques i gòtiques d’aquella època que han perdurat fins als nostres dies.

El dia 29 al matí, vam fer una sortida pel poble. Vam visitar els principals edificis del casc antic: l’església de St Miquel, l’hospital, part de la muralla i torre…..

Dintre de l’església vam observar el sostre d’una manera diferent… L’anàvem mirant al mirall que dúiem a les mans mentre caminàvem. Semblava que el sostre fos al terra i el terra al sostre!!

També ens van parlar del vitralls i vam visitar un vitraller. Els vidres es pinten amb pigments naturals i després s’ajunten amb plom!

Durant la sortida, per grups vam fer moltes fotos i també vam anar completant un dossier que portàvem.

Vam dibuixar moltes marques de picapedrers. Les feien sobre la pedra que picaven per poder cobrar després pel seu treball.

Tot plegat, va ser una activitat molt divertida!!!

Alumnes de tercer