VISITEM EL CONSORCI D’AIGÜES

A l’escola Martí Poch treballem els ODS i un dels que creiem més importants és el número 6, Aigua Neta i Sanejament.

L’aigua és un bé escàs i n’hem de fer un ús responsable. Per aquest motiu, els alumnes de Cicle Mitjà, el passat divendres 24 de febrer, van  anar a visitar el Consorci d’Aigües de Tarragona situat a l’Ampolla.

Els alumnes van observar in situ com el Consorci d’Aigües de Tarragona recull l’aigua del riu Ebre, com la tracten i la canalitzen per després distribuir-la com a aigua potable a diferents ajuntaments i indústries de la província de Tarragona.

En aquesta experiència, van dur a terme diverses activitats on van prendre consciència de la importància que té l’aigua a les nostres vides. Sabeu quants litres d’aigua potable gasta una persona per dia? Uns 50 litres!! Imagineu-vos els litres que gastem una família.

L’alumnat també va aprendre a fer un tast d’aigües i analitzar les diferents fases (visual, olfactiva i gustativa). En acabar de fer aquest tast, es van adonar que l’aigua pot ser transparent, tèrbola… També que pot tenir olor de clor, detergent, dissolvent… (olors químiques), o bé tenir una olor natural (terra, naturalesa fresca…). I per últim, van analitzar el gust, ja que aquesta aigua podria ser dolça, salada, amarga, àcida…

Després d’aquesta sortida tan interessant han valorat que cada gota d’aigua val per mil!