UNA INTERNET MILLOR

El 8 de febrer se celebra el Dia de la Internet Segura 2022. És una data marcada al calendari per posar èmfasi en la necessitat de construir, entre tots, una Internet millor.

Un curs més el Mosso Raül Martínez visita als més grans de l’escola per tractar aquesta temàtica. El passat  9 de febrer (alumnes de quart)  i 17 de febrer (alumnes de cicle superior) va venir a l’escola per explicar-nos la importància de vigilar amb l’ús que fem d’internet i les xarxes socials així com els avantatges i perills que comporta.

Ens va comentar que de les xarxes socials que la majoria utilitzem com Instagram, Facebook, Twitter o Tick Tock etc… si no activem accessos de seguretat, et poden entrar al compte i suplantar la teva identitat, et poden bloquejar, et poden robar el compte… També ens va dir que totes aquestes aplicacions s’utilitzen normalment a partir de dotze, setze i fins i tot divuit anys. Hi ha alumnes que amb deu anys volen descargar-se aplicacions que no es poden fer-ho fins als dotze anys. De la nostra classe, la majoria d’alumnes va manifestar tenir aplicacions de dotze anys i més, per tant que calia parlar-ho amb els pares abans de donar-se d’alta i utilitzar-les.

El Raül va dir que no les hauríem de tenir i/o utilitzar, ja que estem mentint sobre la notra identitat. També va fer esment que tampoc hauríem de donar unes dades falses o suplantar la identitat dels nostres pares, germans  o d’altres persones, ja que estem fent un delicte en no donar les nostres dades reals. Ens va recomanar tenir dos correus un de personal, i un altre per donar-nos d’alta en d’altres aplicacions més lúdiques, sempre sota la supervisió dels adults.

Per últim ens va explicar que les xarxes no són ni bones in dolentes, sinó que n’hem de fer un bon ús.

Alumnes de sisè
Alumnes de cinquè

Martina Sancho Montserrat, alumna de 6è de l’escola Martí Poch.