RESPIREM CIÈNCIA I MARIE CURIE

Quan vam saber que aquest any el projecte de l’escola era “Respirem ciència” els nens i nenes de 4t ho vam tenir clar. El nom de la nostra classe havia de ser el d’una científica, però quina? Només ens venien al cap científics homes.

Ens vam adonar que l’efecte Matilda s’havia encarregat d’amagar les dones científiques de la història i que només n’hi havia una que havia aconseguit sobresortir per sobre dels homes, la Marie Curie.

Vam dedicar-li a ella el nom de la nostra classe i ens vam posar a investigar sobre la seva vida. Guanyadora de dos premis Nobel va haver de lluitar sempre per  poder estudiar i ser igual de reconeguda que el seu home, amb el que va descobrir el radi i el poloni.

La Marie Curie i la seva història ens ha acompanyat al llarg de tot el curs, un curs en el que hem conegut a moltes altres noies científiques, algunes d’elles exalumnes de la nostra escola que ens han vingut a explicar la seva feina i com han arribat a convertir-se en científiques.

Hem acabat aquest projecte de la millor manera possible, fent una Scape Room al laboratori de la Marie Curie on, a través d’enigmes i pistes, hem aconseguit trobar el radi i el poloni.

Moltes gràcies família Arrabal Sánchez per fer-ho possible!