JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA 2022

Els alumnes de primer de Cicle Inicial guanyadors en la categoria de poesia de la demarcació de Tarragona.

Escoltar, llegir o recitar poesies és una activitat molt habitual a l´escola. Però aquest any ens vam atrevir a elaborar-ne una. Us expliquem el procés.

Primer vam pensar quina emoció volíem transmetre i vam triar l´alegria. Després vam decidir que parlaria sobre coses que als nens i nenes ens fan estar contents i alegres. Vam fer una immensa pluja d´idees amb moments bonics i els vam escriure a la pissarra de manera breu, només dues o tres paraules. A continuació vam seleccionar els que agradaven més a tots i els vam agrupar en petites estrofes. Vam procurar imitar els poemes que havíem llegit de manera que no hi faltés alguna rima, alguna repetició i també paraules relacionades amb els sentits. Per acabar vam pensar en els nens i nenes del món que es troben enmig d´una guerra que els roba molts d´aquests moments bonics, moments de pau… que nosaltres sí que tenim.

MOMENTS BONICS

Mirem el paisatge,

les onades del mar

o les bromes al cel.

Caminem pel bosc,

escoltem el picot

i olorem les flors.

Petons i abraçades,

juguem amb els amics,

i a l´escola, rialles.

Llegim contes i contes,

descobrint misteris

i paraules dolces.

Hi ha música, ballem.

Una bicicleta, pedalem!

Mengem una mandarina?

Moments bonics,

moments de pau.

Autors: Alumnes de la classe de les bromes.