PARTICIPEM AL FÒRUM D’ESCOLES VERDES

El passat dilluns dia 13 de març els representants del comitè verd de cicle superior de l’escola Martí Poch, vam realitzar una sortida a Montblanc perquè s’hi va celebrar el Fòrum d’escoles verdes.

Allà ens vam trobar amb més de 150 alumnes i mestres de la Conca de Barberà, l’Alt Camp i el Tarragonès. Després de les presentacions oficials,  vam preparar un mercat d’experiències en el qual tots els assistents vam poder veure els projectes verds d’altres escoles, com per exemple: com fan paper reciclat, el procés de compostatge, moda sostenible i altres accions relacionades amb la sostenibilitat i la cura del medi ambient.

L’escola Martí Poch vam exposar el procés de renaturalització del pati i com poc a poc s’ha anat transformant en un espai més verd, més integrat a la natura, més divertit i acollidor. També vam explicar la plantada d’arbres, l’apadrinament, la cura d’aquests i com hem guanyat el pressupostos participatius.

Després vam fer grups de treball, els alumnes per una banda i els mestres per una altra. Els alumnes, amb l’objectiu de fer una manifestació reivindicativa a favor del medi ambient, ens van dividir per grups i cada grup s’encarregava d’una tasca: fer eslògans, grup de percussió i redacció del manifest.

Després de l’estona de treball es van dirigir a dinar al mirador de Santa Barbarà, passant per les muralles i gaudint de les vistes. Un cop dinats i havent agafat força, vam iniciar la cercavila tots junts reivindicant missatges a favor de la cura del medi ambient. Finalment vam acabar el recorregut a la Plaça Major, davant de l’Ajuntament, on cada grup va exposar les seves idees per millorar el món. També ens van acomiadar les monitores de Cel Rogent i la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Montblanc que ens va dir unes paraules d’agraïment.

Va ser una jornada divertida i interessant on vam aprendre moltes accions de la resta d’escoles.

Delegats verds de l’escola Martí Poch