LA XERRADA

Els nens i nenes de Cicle Inicial fem cada setmana, a l’hora de català, una activitat que ens agrada molt. Li diem LA XERRADA. Els de primer la fem dimarts i els de segon el divendres.

Consisteix en que un nen o una nena de la classe es posa davant de tots els companys i explica coses del tema que li agrada.

El tema escollit el preparem durant la semana i la senyoreta o el mestre ens ajuden, a casa també ens ajuden els pares.

Com que som molts també hi ha molts temes: l’esport que practiquem, el Cau, el flamenc, l’hípica, els animals que ens agraden, etc. Cadascú escull el seu tema.

Quan arriba el dia de LA XERRADA i fem la presentació davant de tota la classe també portem i ensenyem material: fotos, vídeos, la roba, els patins, el casc… Cadascú pot portar i explicar el que vulgui! Molts de nosaltres, al començament estem una mica nerviosos.

Quan acabem d’explicar-ho tot arriben les preguntes: els companys poden preguntar el que vulguin i qui ha fet la xerrada les repon.

Després arriba l’hora d’escriure. Qui ha parlat omple una fitxa dient de què ha parlat i com creu que ho ha fet. Els que han escoltat escriuen un resum del que han entès en un full del seu dossier. Al passadís hi pengem tots els resums de les xerrades fetes.