LA PREHISTÒRIA

Els dies 16 i 23 de febrer els alumnes de cicle superior vam assistir a dues xerrades que va fer un arqueòleg que treballa a l’IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social). La primera va tractar sobre el Paleolític i la segona sobre el Neolític.

L’arqueòleg, el Sr. Lluís Batista (responsable de l’àrea de Socialització), ens va explicar diferents aspectes importants de la Prehistòria, com per exemple l’art, l’agricultura, els descobriments, els poblats, les diferents espècies, l’aparició de la ramaderia, noms científics… Per fer-ho, va portar moltes fotografies i rèpliques de cranis, ossos, utensilis, pedres…

Nosaltres ja havíem estudiat una mica la Prehistòria a l’àrea de PILE (medi en anglès) i aquestes xerrades ens van servir per aprendre’n més.

Per acabar de treballar aquest tema visitarem la Cova de la Font Major de l’Espluga de Francolí properament.

Des d’aquí volem donar les gràcies al Sr. Batista per venir-nos a visitar a la nostra escola i a l’IPHES per fer-ho possible.

Alumnes de 5è