ENS VISITA JOSEP VALLVERDÚ L’ANY DEL SEU CENTENARI

Aquest dimarts 16 de maig el senyor Josep Vallverdú ha visitat l’escola Martí Poch. Ha estat un honor poder escoltar els consells i versos que el padrí de la nostra biblioteca escolar ens ha dedicat.

Sabem que està molt enfeinat presentant llibres i rebent reconeixements des de diversos indrets del país durant l’Any del seu centenari, però ens ha volgut dedicar unes hores, per la qual cosa li estem molt agraïdes.

De bon matí els alumnes més petits de l’escola l’han rebut juntament amb el Rovelló. El passadís de la planta baixa de l’edifici s’ha omplert de música i aplaudiments. Els alumnes li han regalat un reguitzell de paraules que han après dels llibres del Rovelló que han treballat a les aules.

Tot seguit a la biblioteca Josep Vallverdú ja l’esperaven els alumnes de primer, segon i tercer. Li han explicat diverses activitats que hem realitzat a l’escola durant aquest curs, en què el projecte interdisciplinari gira entorn la seva figura i obra. També li han recitat poemes dels llibres Bestiolari i li han comentat el llibre de La conquesta del barri. Cada grup ha recollit un conjunt de paraules que han anat dipositant dins del “Senalló de paraules”.

Tot seguit ha arribat el torn dels alumnes de quart, cinquè i sisè. Se li ha presentat una auca, que arriba fins a l’actualitat i també se li ha fet entrega d’un munt de paraules que han après al llarg d’aquest curs sobre el parlar espluguí (Splug mots) i sobre el projecte “Carro, tupines i cançons”. Tampoc hi ha faltat una petita mostra de l’obra de teatre que l’alumnat de cinquè representa aquesta setmana a la XVIII Mostra de teatre a l’escola. Obra adaptada que gira entorn de la biblioteca del centre i l’obra de teatre “El núvol” de Josep Vallverdú.

Per cloure l’acte els alumnes de sisè han tocat el Cànon de Pachelbel amb flauta. I tot seguit, l’homenatjat ha descobert una placa on hi apareix una vallverduniana. Abans de marxar en Vallverdú ens ha volgut recitar un poema del seu últim llibre.

Finalment ha signat al llibre de visites de la seva biblioteca, tot desitjant de retrobar-nos novament, amb una mica de sort.