ELS OBJECTIUS DE DESENVOLUPAMENT SOSTENIBLE

Els alumnes de cicle mitjà de l’escola Martí Poch estem treballant els ODS aprofitant la bona tasca que es realitza al Museu de la Vida Rural en aquest sentit.

Els disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) – objectius universals, integradors i ambiciosos – són els que guien la implementació de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible, aprovada el 25 de setembre del 2015.

Les temàtiques que aborden van des de la pobresa, la fam, la pau, la salut, l’educació, les desigualtats, la inclusió, la prosperitat econòmica, la protecció del planeta, la lluita contra el canvi climàtic, les ciutats i els territoris, l’energia, el consum i la producció sostenibles.

El Museu de la Vida Rural ens proposa una sèrie de reptes per treballar els ODS dins de l’aula o també a casa a partir d’un taller.

Alumnes de quart realitzant el taller “Sostenibilitat en joc”

Dins de cada ODS ens proposen diferents reptes i jocs per tal de contribuir a la sostenibilitat del planeta. Hi podem trobar vàries activitats en forma de contes, vídeos, cançons, art. A través d’aquestes ens donem compte de la importància de fer un món més just i sostenible per a tota la població que compartim aquest magnífic planeta.

Els alumnes de cicle mitjà es mostren molt interessats en els diferents ODS, ja que les propostes plantejades són molt engrescadores per a ells.

Juntament amb el treball que realitzem a l’aula, des del Museu de la Vida Rural ens van proposar un taller per poder aprofundir una mica més en el coneixement dels diferents ODS.

A partir de la memòria que conserva el museu i mitjançant una sèrie de dinàmiques basades en la descoberta dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, ens conviden a repensar quina hauria de ser la nostra actitud davant l’emergència climàtica actual, per tal de cercar unes relacions més harmonioses i sostenibles amb el planeta, la comunitat i cap a nosaltres mateixos.

Repensar el fet de ser, de conviure, de conèixer i de fer en clau de sostenibilitat.

Alumnes de cinquè realitzant el taller Sostenibilitat en joc al MVR

Alumnes de sisè realitzant el taller “Sostenibilitat en joc”