COMPARTINT LECTURES

“Amb els llibres per amics no et faltarà companyia. Cada pàgina pot ser un estel que et fa de guia “ (Joana Raspall)

Aquest curs amb la possibilitat de barrejar alumnes de diferents classes a l´escola Martí Poch es reprenen les activitats de lectura compartida que ja es venien fent des del curs 2009-2010.

Concretament s’han organitzat tres grups diferents de Padrins de Lectura. Els alumnes de 6è i 3r, els de 5è i 1r i els de 4t i Infantil-5. Els alumnes de 2n realitzaran lectures en veu alta als alumnes de Infantil-3 i Infantil-4. D’aquesta manera tots els nens i nenes gaudiran durant el curs de moments de lectura amb companyia d’altres alumnes.

Aquestes dinàmiques a més de fomentar el gust per la lectura i potenciar la competència oral i lectora aporten molts valors afegits. Fomenten la responsabilitat, l’autoestima, la generositat, el respecte i l’acceptació de la diversitat. I el més important, es creen vincles personals amb companys i companyes de diferents edats que es generen al voltant dels llibres.

Vinga som-hi! A buscar lectures engrescadores i de l’interès dels fillols, a preparar-les amb bona dicció i entonació,  a pensar en no descuidar-se el llibre, a mirar i parlar de les il·lustracions, a fer preguntes, a aprendre paraules noves, a emocionar-nos… a gaudir de la lectura.