EL RACÓ DELS MISSATGES
Des de fa ja un quants anys a l’aula de P5 de l’escola Martí Poch hi ha establerta una activitat d’escriptura autònoma de creació lliure. Els infants escriuen textos que serveixen per comunicar-se entre ells o altres persones del seu entorn.
Es disposa d’un racó on cada alumne pot rebre els missatges que els hi han escrit els companys i companyes o les mestres.
A inici de curs es fixa quina ha de ser la forma que ha de tenir aquest missatge, ja que a l’escola es treballen les tipologies textuals i ens introduïm en l’escriptura lliure procurant d’assolir la seva estructura i quins aspectes no es poden oblidar: cal haver-hi una salutació, a qui va dirigit el missatge, el contingut del missatge i la signatura de la persona que ho envia.
Es remarca que els missatges han de ser positius. I valorant sempre el nivell d’escriptura en el que es troba cadascú.
El receptor del missatge té la funció de llegir-lo i de comentar i agrair el contingut de l’escrit rebut.
A mesura que van progressant en la lectura i escriptura va quedant reflectit el seu domini de la llengua, van fent preguntes de dubtes que se’ls hi presenten.
Aquesta activitat ens permet fer el seguiment i l’avaluació de llenguatge escrit.
Cal dir que també hi ha aportacions de missatges que escriuen fora de l’escola.
D’aquesta manera el que s’aconsegueix és donar sentit i funcionalitat a l’aprenentatge de l’escriptura i la lectura.
Alumnes de P-5