AMBIENTS D’APRENENTATGE A L’ETAPA D’EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest curs hem posat en marxa els ambients d’aprenentatge amb una característica singular, ens podem tornar a barrejar entre les classes i gaudir dels aprenentatges espontanis que sorgeixen entre els infants.

Els petits ensenyen als grans, els grans als petits, no hi ha diferències d’edat i apareixen  jocs espontanis molt enriquidors. A més a més, cal afegir que els encanta canviar d’aula i moure’s pel centre lliurement, podent escollir l’ambient que ells vulguin.

Durant el curs tindrem ambients diferents com poden ser: el joc simbòlic, on es poden disfressar, pintar… Es converteix en un moment molt important per poder deixar anar la imaginació i submergir-se en el seu món on tot és possible, on tot pot passar, on no hi ha normes ni límits imposats pels adults.

Un altre exemple d’ambient pot ser el d’art, on els infants amb una petita guia del docent descobreix una part artística nova. Experimenten amb la pintura, poden cantar i ballar utilitzant teles, espais diferents… i on gaudeixen del seu “jo” més artístic.

També es compta amb l’ambient d’experimentació, on els infants poden pesar objectes de la vida quotidiana, per exemple diferents tipus de llegums (llenties, fesols…), comprovar amb les lupes com són les fulles, les flors, treballar amb diferents textures i posar-les a prova esclafant-les, decolorant-les… en definitiva provant a veure què passa.

Finalment hi ha l’ambient de construcció on els infants poden manipular i imaginar utilitzant diferents materials que els permetin crear coses noves, jugar amb engranatges, crear torres, carreteres, parcs i un llarg etcètera on el límit el posen ells.

Esperem gaudir-ne molt i despertar a l’alumnat moltes curiositats que els ajudin a créixer d’una forma sana i feliç.