TAN PERILLOSES SÓN LES XARXES SOCIALS?

El dijous 25 d’octubre, als nens i nenes de cicle superior, va venir a fer-nos una xerrada sobre Internet Segura un mosso d’esquadra que es deia Raül .

Ell ens va explicar que tenir cura de la nostra imatge a les xarxes socials és molt important, que al darrera de la nostra càmera de l’ordinador hi poden haver moltes persones amb males intencions, per exemple algunes que t’estan buscant per internet per obtenir més informació teva; també, n’hi ha d’altres que et volen fer la vida impossible, els que teniu el compte privat, no us quedeu tan tranquils que us el poden “hakquejar” amb un quants moviments d’orinador i així poder-hi entrar.

Seguidament, va preguntar qui tenia Instagram, ”Tik Tok”, “Fortnite”, ens vam assabentar que aquestes aplicacions són per majors de 16 anys, i mai s’ha d’enganyar amb les dades personals.

Ell ens va preguntar que era per nosaltres les dades personals, i li vam dir: la imatge, l’edat, el nom, el DNI, la contrasenya i el correu electrònic. Ens va fer diverses explicacions, una d’elles és el correu electrònic; ens va dir que nosaltres a la nostra edat no necessitem el correu però com al llarg de la nostra vida el necessitarem ens comencen a fer uns  petits ensenyaments a l’escola, per saber perquè serveix i com funciona.

A més a més no és molt bo estar sempre enganxat a les xarxes socials perquè pot ser addictiu i ens pot comportar conseqüències per la vista.

Va ser molt interessant i vam aprendre coses noves. Moltes gràcies Raül per aquests consells i informació !

Berta Molina i Isona Hernández, alumnes de 6è