RESPECTEM LES SENYALS: TAMBÉ EN BICICLETA !!!

La setmana del 14 al 18 de gener els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior de l’escola van anar al pavelló del Casal a fer l’activitat de l’educació viària.

En Pere i el seu ajudant ens van explicar de què tractava; primer van explicar el significat de les senyals de trànsit segons la seva forma: les circulars són d’obligació, les triangulars són de perill o cedir el pas i les quadrades són d’informació.

L’activitat va constar de dues parts: una de respectar les senyals i l’altra d’equilibri amb la bicicleta.  Totes les classes ens vam dividir en 2 grups de 10 alumnes cada un.

La primera part consistia en complir les senyals de trànsit; es quedava més temps pel circuit els alumnes que ho complien i  cinc alumnes que feien de vianants, si veien algun error li deien a en Pere;  després els vianants pujaven a al bici i els que estaven pel circuit baixaven i es tornaven en vianants.

Quan vam acabar l’activitat els grups es van canviar de lloc per fer la segona activitat.

La segona activitat tractava de passar la bicicleta per un circuit fer ziga-zaga entre pilotes de tennis i donar una volta sencera sense tocar-les, amb l’objectiu de mantenir l’equilibri i dominar la bicicleta.

Quan vam acabar les activitats els hi vam donar les gràcies i ens van fer alguna pregunta que ens va fer reflexionar:  «Tothom es posa casc quan anem en bici o en patinet?» la majoria va dir que no, menys 4 o 5 alumnes.

Ha estat una activitat molt divertida i ens ho vam passar molt bé, també vam aprendre a conèixer i respectar les senyals de trànsit.

Marc Callau i Loubna Taybi, alumnes de 6è de l’escola Martí Poch.