PREPAREM EL CURS 2021-2022

Aquest matí el pati de l’escola s’ha omplert de famílies i alguns alumnes. Aquestes, seguint les mesures,  sanitàries s’han pogut reunir amb les tutores o tutors.

A part de conèixer el Pla d’actuació, mestres i projectes que aquest curs desenvoluparem, també han pogut recollir els llibres de text que gestionava l’AMPA.

Trobareu més imatges a la carpeta de FOTOS del bloc!

D’aquí a pocs dies els alumnes tornaran a l’escola i es trobaran amb els seus companys, nous mestres, noves classes, etc. Molts d’ells la nit anterior ni tan sols podran dormir dels nervis que suposa un esdeveniment tan important. Els cal un acompanyament per anar-se adaptant de manera gradual al canvi tant física com sentimentalment.

Per als més petits:

• És recomanable portar-los a visitar l’escola abans del primer dia, i explicar-los-hi mica en mica què es trobaran quan comencin les classes.
  • No cal sobreprotegir als més petits (ni perdre el vincle), ja que els pot provocar una pèrdua d’autonomia i confiança en sí mateixos.
  • Els pares han de transmetre alegria i aproximar el canvi en positiu, de manera que encomanin als fills aquest estat emocional.

Per a nens de primària:

• Cal fixar conjuntament un seguit d’objectius i avaluar-los cada trimestre.
  • És important que els pares transmetin als seus fills la cultura de l’aprenentatge per a que no percebin l’escola com una obligació.
  • És bo que els pares s’interessin i coneguin què fan els seus fills a classe, ja que els pares motivats generen fills compromesos amb l’aprenentatge.
  • És millor que els deures d’estiu es facin entre juliol i agost i no al setembre, per a que puguin començar el curs amb la ment més fresca.
  • Les primeres setmanes de setembre són ideals per ordenar l’habitació de cara al proper curs: guardar tot allò de l’any passat i comprar els llibres i el material escolar pel curs que està a punt de començar.

Consells vàlids per a tots els nens:

• Esmorzar adequadament abans de sortir de casa per arribar amb forces a l’escola. També és molt important que els nens prenguin a mig matí un entrepà o una peça de fruita.
  • És bàsic recuperar els hàbits de son una setmana abans de començar l’escola.
  • És important que el nen porti roba còmoda, no ajustada i ben marcada.
  • El calçat també ha de resultar còmode i encaixar bé al peu, ni massa petit ni massa gran. En aquest cas el factor moda ha de quedar en un segon pla.
  • Cal escollir una bona motxilla per evitar l’excés de pes, les males postures i el dolor de l’esquena.

A banda d’aquests consells, cal tenir present que els mestres també juguem un paper clau en l’adaptació de l’infant a la tornada a l’escola. Per tant, és important que els pares/mares mantinguin una estreta relació amb els professors, sobretot els primers dies, per estar al corrent de com l’alumne s’està adaptant al nou curs i poder aplicar les mesures més convenients en cas de necessitat.

En definitiva, tant els pares i mares com el professorat són clau per garantir una òptima tornada al’escola, i recordem, aquesta comença dies abans del primer dia de classe.

Referència bibliogràfica: Guia per a una tornada pacífica a l’escola. Ara Criatures.

Un regal molt encertat per a tota la comunitat educativa, obsequi de l’AMPA.

IMPLICA’T, SOM ESCOLA VERDA!