PER QUÈ EXPLICAR CONTES?

Una de les activitats que més agraden als nens i nenes de l’escola són les animacions lectores a l’estona de biblioteca.  Només arribar es troben alguna pista relacionada amb el conte que explicarem.

Però… per què es important explicar contes? Segurament hi ha diverses raons, una d’elles és per a què gaudeixin de la narració i desenvolupin la seva imaginació tot escoltant la narració.

Una altra és que, escoltar contes és una manera d’introduir l’hàbit de la lectura. Està demostrat que els infants que a casa els hi expliquen o llegeixen contes són infants que tenen un contacte més fàcil amb la lectura i segurament esdevindran bons lectors. La capacitat de saber estar en un lloc tranquil, assegut i la capacitat d’atenció és cada vegada més escassa. Avui dia els infants tenen tants estímuls que quan els hi expliques un conte només amb la veu i el teu cos, molts es perden. Si els hi treus un dibuix o un titella, la cosa ja canvia, avui dia són més visuals.

Així doncs, no deixeu passar l’oportunitat d’explicar contes al vostres fills i filles. Veureu que els dos gaudireu de la lectura!