ORGANITZEM UNA RIUADA DE NADALES SOLIDÀRIES

L’últim dia del primer trimestre alumnes i mestres acabem la jornada recitant poemes de Nadal i cantant Nadales d’aquí o de fora. Aquest curs hem volgut que fos un xic diferent. El claustre de mestres va decidir solidaritzar-se amb les accions que al llarg d’aquests mesos s’han viscut al poble de l’Espluga de Francolí en motiu de la riuada.

Sota el títol Riuada de Nadales Solidàries, el divendres 20 de desembre a partir de les 10h, es va convocar a tota la comunitat educativa a participar d’aquest acte al Teatre del Casal.  Per a l’ocasió l’alumnat de sisè que realitza l’àrea de religió va escenificar una obra de creació pròpia que porta per títol “Nadal en família”. Cada curs, des de P-3 fins a sisè, van recitar un poema de Nadal i va cantar-nos nadales en català i anglès com ara “Nadal blanc”, “Somiem tots junts”, “Un regal especial”, ”L’avet de Nadal”, “El pessebre del record”, “A Betlem me’n vull anar”, “All I want for Christmas is you”… Tampoc hi va faltar l’obra de teatre que els més petits de l’escola realitzen com a extraescolar i que es titula “La caganera”. Val a dir que dues d’aquestes nadales es podran veure i escoltar al TAC12 aquests dies de Nadal, interpretades pels alumnes de cicle mitjà o escoltar-se al programa radiofònic “Persones que eduquen” de l’Espluga FM ràdio.

Cal esmentar que la sala del teatre estava plena i que els assistents van gaudir moltíssim de les actuacions que alumnat i professorat havien preparat per a aquesta jornada pedagògica.

A l’entrada del teatre es va preparar una zona per a recollir donatius per la Riuada solidària al Francolí. Per cada donatiu les famílies obtenien un obsequi que els mateixos alumnes havien confeccionat per a l’ocasió. Es tractava d’uns cors i unes gotes d’aigua on es podia llegir el lema de la jornada.  S’han recaptat 275€ que aniran a la caixa solidària de la Riuada. Gràcies de tot cor, per les aportacions econòmiques.

La Riuada de Nadales Solidàries s’ha pogut organitzar per la implicació de tota la comunitat, la col·laboració de l’AMPA, l’ajut de l’Ajuntament i la complicitat dels membres de la Riuada que ens van cedir material.

Després de quasi dues hores d’activitats els alumnes van acabar l’acte acomiadant als assistents tot desitjant-los bones festes i tot seguit fent cagar el Tió a l’escola Martí Poch.