NO PASSIS DE RODA A RODA

El dia 21 de maig van vindre uns nois, el Javi i l’Àlex, a fer una xerrada als alumnes de cicle superior sobre com és el seu dia a dia en una cadira de rodes.

Inicialment ens van ensenyar una presentació a la pissarra digital on explicaven els seus obstacles diaris. Ens van convidar a enviar fotos de les barreres arquitectòniques que cada dia els hi barra el pas. Tot i això, les persones discapacitades, són persones capaces de fer una gran varietat d’esports, és el que s’anomena esport adaptat. Ells ens van parlar molt del bàsquet ja que és l’esport que practiquen.

Posteriorment, ens van explicar com van acabar en cadira de rodes i els dos casos eren molt diferents: un va tenir un accident de trànsit i l’altre va ser per culpa d’una operació. També ens van dir que prenguéssim precaució en les nostres accions diàries, com per exemple baixar corrent les escales, seure malament, posar-se el casc quan vas en bicicleta…

Finalment, vam anar a fer una activitat de bàsquet en cadira de rodes; per uns moments ens vam sentir com una persona que no pot caminar. Ens ho vam passar molt bé i fins i tot alguns encara tenen agulletes.

Des de l’escola Martí Poch donem les gràcies a la fundació Mestral perquè han pogut venir aquestes persones tan agradables a ensenyar-nos uns valors i conscienciar-nos dels perills que ens envolten si no prenen precaució.  Moltes gràcies.

Alumnes de sisè de l’escola Martí Poch.