M DOLORS FOGUET FINALITZA LA SEVA ETAPA DOCENT

Hem tancat el 2018 amb la jubilació de la senyoreta M Dolors Foguet, mestra durant més de vint anys a l’Escola Martí Poch. Aquesta montblanquina arrelada amb fermesa a l’Espluga va exercir la docència en diverses escoles de la nostra comarca: a Montblanc, Pira, Sarral, Vimbodí i Barberà. Ella també recorda el seu pas per Salou en un temps en el qual les ràtios d’alumnes podien sobrepassar la quarentena.

A principis dels anys noranta del segle passat va ser una de les impulsores de la creació de la Zer Conca, la primera agrupació d’escoles rurals de la nostra comarca. Durant l’extensa etapa de treball a l’Escola Martí Poch va assumir la responsabilitat de cap d’estudis, en diversos períodes. Destaca l’impuls de projectes transversals i multidisciplinars, compartits per tots els nivells, amb la lògica dificultat adaptada a cadascuna de les edats. Ella va iniciar i va compartir l’entusiasme amb companys i alumnes en els treballs sobre la visita de personatges destacats del nostre panorama cultural. Així van desfilar pel Martí Poch: Pilarín Bayés, Sebastià Sorribes, Jaume Cela, Joan de Déu Prats, Miquel Desclot, Emili Teixidor, Eulàlia Canal, Ricard Bonmatí,… A més d’escriptors, il·lustradors i poetes, podem parlar de matemàtics com Lluís Segarra o meteoròlegs com Melcior Mauri,… Alguns d’aquests treballs coordinats per la M. Dolors van ser mereixedors dels Premis Baldiri Reixac en diverses edicions.

Tanmateix, la seva obra cabdal ha estat la transformació i dinamització de la biblioteca escolar batejada amb el nom de Josep Vallverdú, el padrinet de la nostra biblioteca. Ja fa uns quants anys ella va elaborar i coordinar el projecte punt.edu, a partir del qual la lectura i la biblioteca esdevenien l’ànima del centre. D’allí en van sorgir noves propostes i activitats amb la lectura com a pilar bàsic educatiu.

El dia 21 de desembre els alumnes i companys li van voler agrair tota la dedicació i estima que ella els havia brindat. Per això des dels més grans als més menuts van crear i li van dedicar el conte “M Dolors, lletres i colors” que l’alumnat de sisè va llegir de tot cor. Prou sabem que allò de qualitat perdura; a l’escola Martí Poch tenim la fortuna de rebre de la seva mà uns quants projectes ja endegats.

Moltes gràcies i per molts anys, M. Dolors!