LA NOVA AVENTURA AMB ELS BUTTERFLIES

Fa unes setmanes mai no hauríem imaginat viure la virtualitat del moment. Malgrat veure’ns immersos famílies, alumnes i mestres a les pantalles, hem de treure la part positiva. I quina és? Doncs poder-nos veure, escoltar, compartir vivències, aprendre d’una manera molt diferent tots plegats i adonar-nos que ens en sortim. També estem aprenent a conviure amb la paciència evitant la immediatesa. Totes aquestes estones i moments tenen molt de valor.

Estem davant d’una situació incerta i, tot i que ara sembla que anem veient la llum, per als més petits és una muntanya russa de sensacions i emocions diàries. Els mestres us aplaudim, pels esforços i l’amor que poseu amb l’acompanyament de l’escola des de casa.

Tenim una nova amiga, la Padlet: Com ja sabeu, la padlet és una plataforma d’aprenentatge molt visual, clara i entenedora. Els butterflies cada dilluns veuen com la plataforma canvia de temàtica. Vam començar amb la setmana de Sant Jordi, després vam passar a la setmana del Coronavirus, i aquesta és la de l’aigua. A dintre trobem diferents columnes, cadascuna pertany a les àrees que fem a l’escola, tot i que amb el confinament ens hem RE-inventat, ja que trobem tasques i propostes de tot tipus, adaptant-nos a la pantalla, al treball individual i de la família, i potenciant la creativitat dels petits, que en tenen i MOLTA. A més a més, són tasques pensades per a desenvolupar les competències necessàries dintre l’etapa educativa de segon de primària.

Què és el més important? Seguir adaptant-nos com ho estem fent, acompanyant els petits, els quals ens estan ensenyant que són uns campions i campiones. Crear una rutina setmanal, on puguem distingir l’horari “escolar” del cap de setmana. Els estudis en neurociència ens expliquen la importància d’aquestes rutines, ja que sense aquestes desgastem molta més energia del nostra cervell i en resta per a les coses realment importants. Entenem que els vostres fills i filles tinguin moments emocionals de tot tipus, però és bo fer-los entendre que no estem de vacances i s’ha de seguir aprenent i col·laborant a casa. Així agafarem les vacances d’estiu amb moltes ganes!

Les sorpreses:  A les mestres de segon ens encanten les sorpreses… i a qui no? Aleshores els butterflies setmanalment troben dintre de la seva amiga “Padlet” SORPRESES. Aquestes són reptes que els proposem. Està clar que no és una tasca obligatòria, però sí molt recomanable, ja que potencia la creativitat i passes molt bones estones! En cadascuna de les sorpreses, les mestres estem impacients en rebre tot el que feu des de casa, ens omple de felicitat i ens arrenca un somriure.