FORMACIÓ, PROJECTES I ALIANCES

A la nostra escola, el nou curs escolar ha començat amb molta il·lusió i energia. L’Escola Martí Poch i el Museu de La Vida Rural hem unit sinergies i hem establert aliances per tal de treballar de manera conjunta escola, població i territori.

El claustre de mestres va fer una primera trobada amb Gemma Carbó, directora del MVR acompanyada dels membres de Còdol Educació, encarregats de la dinamització, gestió i posada en valor del patrimoni. En una segona trobada al MVR amb Angélica Sátiro, i posant èmfasi en respecte i cura del medi ambient es va treballar la creativitat, la filosofia, l’art i les emocions.

A partir d’aquí i al llarg del curs, ens anirem formant a través de trobades i intercanvi d’experiències per tal de treballar conjuntament aspectes com la sostenibilitat, la creativitat, l’entorn i el patrimoni, des d’una perspectiva global i multidisciplinar.

Durant dos dies, bona part del claustre de mestres de la nostra escola, també va aprofitar l’ocasió per aprendre, formar-se i conèixer projectes i novetats pedagògiques a través del Festival d’Educació per a la Sostenibilitat FES que el MVR va organitzar, aprofitant per presentant a la vegada, el nou projecte educatiu del Museu i el compromís amb la sostenibilitat.

Les organitzacions i el sector cultural i artístic d’Europa estan declarant l’emergència climàtica i ecològica. L’escola Martí Poch s’hi ha sumat i, al llarg de tota una setmana, s’han portat a terme petites accions mediambientals de sensibilització, on hi ha participat tota la comunitat educativa. A la vegada que tota l’escola hi seguirà treballant al llarg de tot el curs escolar com a projecte IMPLICA’T de manera interdisciplinar i global.

Des de l’Escola Martí Poch considerem que la formació permanent dels docents és una eina imprescindible per millorar les pràctiques educatives, per ajudar a donar respostes a les necessitats actuals i als nous reptes que sorgeixen des de les escoles.

Així és com hem iniciat aquest curs, ple de nous aprenentatges, d’intercanvi d’experiències i vivències que ens permeten créixer i enriquir-nos com a professionals del món educatiu, per tal de poder i saber transmetre-ho millor als nostres infants.