FOMENTEM EL GUST PER LA LECTURA: Els padrins lectors!

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de cinquè que fan de padrins de lectura i els alumnes de primer de primària que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa adquirir el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

Aquesta activitat traspassa les parets de l’aula per ampliar el cercle d’amistats i el camp de visió amb un apadrinament que fa madurar tant el padrí com el fillol, que es posen, cadascun, en la pell de l’altre; de manera especial si algun no té germans o cosins o no els té a prop.

Una activitat que potencia el gust per la lectura ja que produeix una experiència agradable i bonica on la lectura n’és l’eix principal.