ENS VISITA L’ARNAU QUERALT!

Hem rebut la visita del director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de Catalunya i hem pogut conversar amb ell sobre els ODS i l’agenda 2030.

Els nens i nenes tenim molt a dir en les polítiques de futur, per això el curs passat vam participar en la redacció de l’Agenda Rural de Catalunya, on vam poder fer les nostres propostes sobre què podem fer des del món rural per aconseguir els ODS.

Entre les més de vint propostes que vam fer n’hi havia de tan diverses com:

• Potenciar la venda de productes a granel a les botigues.
  • Crear un sistema de retorn d’envasos de vidre i de plàstic a tots els comerços que en venen.
  • Fer la recollida selectiva porta a porta a tots els pobles de Catalunya.
  • Mantenir els CAP dels pobles oberts les 24 hores del dia.
  • Oferir habitatges buits a persones refugiades perquè puguin anar a viure als pobles i així ajudar a repoblar-los.

El treball dels ODS és un projecte transversal a la nostra escola, per això els treballem des de tots els àmbits i aprofitem l’aliança amb el Museu de la Vida Rural per aprofundir-hi.

Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible són molt importants, però no podem assolir-ne un sense assolir-los tots. Amb l’Arnau Queralt ens hem adonat que les nostres propostes són escoltades i que anem pel bon camí.

Ens ha fet molta il·lusió tenir a l’Arnau a l’escola i com hem après a reproduir plantes per esqueixos, li hem regalat una, ja que creiem que aquest és el regal més sostenible que podíem fer-li.

Moltes gràcies per la visita Arnau!