Som una escola de referència. Som protagonistes del documental “Els escacs a l’escola” de la plataforma Docents.cat

La plataforma Docents.cat, és la comunitat on els docents compartim, aprenem i creixem junts.  L’escola duu a terme el projecte Els escacs a l’escola a l’etapa de l’educació primària i per aquest motiu el curs passat van venir a gravar un documental.

Tot un luxe ser els protagonistes d’aquest gran projecte! Donem visibilitat i importància als projectes que desenvolupem a l’escola.

La Marta Amigó, mestra de l’escola ensenya a jugar a escacs a l’alumnat de l’escola. Ella també és la coordinadora del Projecte Escacs del Departament d’Educació. La Marta juntament amb la Mercè Badia i l’Ester Anglès ens expliquen el projecte.

Esperem que el gaudiu moltíssim!

Si cliqueu a la primera imatge, us redirigirà al vídeo.

La Marta ens explica què desperten els escacs, en els infants i els adults:
Desperten moltes habilitats, com per exemple la capacitat d’anticipar-se al què passarà, saber preveure, saber coordinar-se, observar globalment una situació i analitzar-la, pensar abans d’actuar, prendre consciència de les conseqüències dels nostres actes, tenir empatia, aprendre a acceptar els propis errors, adaptar-te a noves situacions (la partida canvia a cada jugada), reforcen la presa de decisions… en definitiva, desperten moltes habilitats i mecanismes que es poden transferir a altres situacions de la vida quotidiana, i això té molt de valor, i més en la societat d’avui en dia, on la capacitat d’adaptació és quelcom molt important. A més, aprendre i reforçar tots aquests aspectes a través del joc és fantàstic!

Agraïm a la Nati Bergadà i la plataforma Docents.cat haver comptat amb la nostra escola per dur a terme aquest documental.