CUINEM I ENS CUIDEM

Durant la setmana del 18 al 22 de maig a l’escola hem treballat al voltant del tema de la cuina i l’alimentació saludable des de l’entorn virtual d’aprenentatge del centre. Tot seguit us farem una explicació de les tasques que van realitzar els alumnes de cicle mitjà.

Al ser un tema molt ampli els mestres vam decidir treballar activitats molt diverses i alhora que permetessin realitzar tasques interdisciplinars.

Les activitats tractaven temes tan diversos com la piràmide alimentària, en la qual els alumnes van adonar-se dels aliments més importants a consumir per tindre una bona salut.

Una altra activitat parlava de la conservació i l’assecatge de les fruites. Avui en dia és més fàcil conservar els aliments, ja que la majoria de gent disposa de nevera, però antigament una manera de poder conservar-los era assecant-los o com es diu avui en dia, deshidratant-los.

També van realitzar una tasca on van poder veure que hi ha plantes que cuinades d’una forma determinada ens ajuden a disminuir els efectes d’algunes malalties.

Per altra banda, en una  activitat es van donar compte que són molt importants les mesures a l’hora de cuinar, ja que ajuden a crear un àpat saludable i alhora redueixen el nombre de residus.

També van poder conèixer els diferents peixos que podem cuinar i quins estaven en perill d’extinció. En aquesta activitat també van treballar l’expressió oral i escrita a partir de la seva recepta preferida.

Per acabar i una de les activitats més divertides va ser la que ens proposava fer diferents ritmes i sons amb els estris que disposem a la cuina.

Va ser una setmana molt productiva i divertida en la que vam treballar el tema de la cuina des de moltes vessants diferents.