2ª Trobada d’alumnes del projecte “Escacs a l’escola” a la Conca i l’Alt Camp

El divendres dia 17 de maig es va dur a terme una Trobada d’alumnes de la Conca i l’Alt Camp que participen al projecte “Escacs a l’Escola”. En aquesta ocasió, l’Espluga de Francolí va ser la població escollida per realitzar la segona edició d’aquesta activitat, la qual l’any passat es va realitzar a Vila-rodona. Aquesta trobada d’escacs entre les dues comarques està adreçada a alumnes de 3r de primària.

Durant tot el matí, el pavelló municipal d’esports del poble, va ser l’indret on alumnes i professors van realitzar diferents jocs, tallers i activitats relacionades amb els escacs repartits en quatre estacions diferents, per les quals havien de passar els 150 alumnes participants.

En dues de les estacions els infants havien de jugar partides (una de tradicional i una al joc del “21”, que consisteix en capturar 21 punts exactes per aconseguir la victòria); en un altra hi havia diferents tallers (trencaclosques, manualitats…) i la quarta estava dedicada a conèixer un Gran Mestre d’escacs, en aquest cas el lleidatà Josep Oms, el qual els alumnes van entrevistar i va jugar una cursa de peons “a la cega” (amb els ulls tapats) contra ells, guanyant en totes les ocasions i deixant bocabadats tots els assistents.

Cada escola es va fer una foto de grup com a record de l’activitat i també va rebre un diploma que es va lliurar a l’acte de cloenda. Després, alumnes i mestres van dinar i jugar per les rodalies del pavelló.

Les escoles participants van ser les següents:

➢ Escola Antoni Tous (Pira)

➢ Escola Bernardí Tolrà (Vila-rodona)

➢ Escola Cor de Roure (Santa Coloma de Queralt)

➢ Escola Joan Plana (Puigpelat)

➢ Escola Vedruna (L’Espluga de Francolí)

➢ Escola Les Codinetes (La Nou de Gaià)

➢ Escola Martí Poch (L’Espluga de Francolí)

➢ Escola Salvador Ninot (Sarral)

➢ Escola Sant Ramon (El Pla de Santa Maria)

➢ Escola Rocabruna (Picamoixons)

L’activitat va comptar amb la presència de diferents autoritats, com l’alcalde de l’Espluga, Sr. David Rovira, diferents regidors (Sr. Jordi Torre, Sr. Jordi Miró, Sr. Josep M. Vidal i Sra. Aida Morgades), el Sr. Ferran Civit, diputat al Parlament, el Sr. Marc Beltrán, Coordinador de la Xarxa de Competències Bàsiques del Departament d’Educació, el vicepresident de la Federació Catalana d’Escacs, Sr. Josep Serra, la Sra M Dolors Colilles inspectora d’Educació de la Conca de Barberà i  la Sra. Ester Anglès, directora de l’Escola Martí Poch. A més, també van assistir a la trobada el grup de treball del projecte Erasmus+ “Black and white sport: chess”, el qual es trobava a la població per dur a terme una jornada de treball del 17 al 19 de maig a l’Escola Martí Poch.

“Escacs a l’Escola” és un programa impulsat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i la Federació Catalana d’Escacs, dins el qual s’ofereix formació als mestres perquè puguin utilitzar els escacs com a eina educativa a les escoles en horari lectiu.

L’equip de coordinació del programa agraeix la col·laboració de tots els mestres que es van implicar en l’organització de la trobada, els quals majoritàriament participen a la formació “Més escacs”, així com també la col·laboració de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí i el Club d’Escacs Espluga de Francolí.