Un dia a Can Coll

Les nenes i nens de 1r i 2n hem anat a la granja de Can Coll.
Després d’esmorzar hem anat a veure els animals de la granja, però primer hem passat per l’hort per agafar fulles de bledes i de cols i alguns naps per donar-los de menjar. Hem visitat i donat de menjar a: la succinta, que es diu Moguera, la vaca, que es diu Lluna, les gallines i els galls i dues truges.
Després, hem fet moliners i hem mòlt blat, ordi i blat de moro per fer farina per donar als animals.
Finalment, hem visitat els ànecs muts, els conillets i la incubadora on tenen els ous fins que surten els pollets i dues incubadores on viuen fins que són prou grans per anar al galliner.

Mural de l’hivern

Qui ha dit que en temps de pandèmia no podem treballar plegats??? Us volem ensenyar un treball col·laboratiu que hem realitzat entre les 8 classes d’infantil i inicial de l’escola:

Inspirant-nos en l’obra “L’arbre gris. (1911)” de Piet Mondrian, cada classe ha realitzat una part del mural, observant i interpretant els colors de l’hivern com millor li ha semblat.

A nosaltres ens agrada moltíssim el resultat. I a vosaltres?

P5 anem a l’hort

iAvui anem a l’hort.
I què hi fem? Doncs mirem què hi crex, traiem males herbes i netegem jardineres, reguem i plantem maduixeres. I goita! Les maduixeres que hem plantat són diferents que les que ja tenim, perquè mira tenen la fulla més gran i el color també és diferents, veus? És més fosc!
Ah doncs a veure si les maduixes també seran diferents!! Potser sí, però haurem d’esperar.

A P3 pintem sobre paper film

Els Cargols i els Peixets vam pensar que ens agradaria pintar sobre un material poc habitual; el paper film. Teníem curiositat per saber què passaria amb la pintura damunt del plàstic i alhora, ens permetia pintar en vertical!

Vam gaudir molt, i vam descobrir que si barregem alguns colors en surten d’altres! Tot un descobriment!

A P3 experimentem amb pinyes

Amb l’arribada de la tardor i dels elements que aquesta estació ens porta, vam fer un petit experiment observant els canvis que es produeixen en diferents pinyes si les introduïm en bols amb aigua. Vam parlar del què podria passar, el que havia passat i perquè.

Què podria passar? “Es mullaran, es fàcil” “María, no ho sabem, anem a ficar-les ja”

Les vam deixar a l’aigua unes hores i desprès vam tornar. Què estava passant? “L’aigua està marró!” “Marró i bruta, quin fàstic” “S’han tancat perquè clar, ha passat molta estona” “No, és per culpa de l’aigua” “Les llargues es tanquen abans perquè són més llargues”

Les vam treure de l’aigua i als dos dies…s’havien tornat a obrir! “S’han obert perquè s’han despertat” “Uy llavors estaven dormides” “No! Les pinyes no dormen!” “S’han obert perquè les hem tret de l’aigua”

Conclusió: les llavors de les pinyes creixen al seu interior i les escames tenen la funció de protegir-les i romanen tancades fins que la llavor està preparada per caure al terra i créixer. Quan les llavors esta madures i hi ha un dia sec, les pinyes s’obren per deixar caure la llavor. Els dies humits i de pluja les escames es tanquen per evitar que les llavors caiguin.

P 3: Busquem petjades

Un dia al pati, espontàniament els cargols van començar a buscar petjades amb interès per descobrir allò que els envoltava.

“Aquesta és d’un lladre”, “Mireu, aquesta és la mà de la María”, “Que fa aquí la teva mà María?, Aquesta és d’un dinosaure!, No! És d’un animal!”

Explorar, formular preguntes i verificar hipòtesis esdevenen elements claus per entendre el món i amb aquesta idea vam sortit de la classe, en diferents moments del trimestre, a buscar petjades per l’exterior de l’escola (d’animals i dinosaures), endevinar de qui podrien ser i comprovar si havíem encertat.

Bee Bots a P5A

Eps! Què són això? Abelles? N’hi diem beebots. Són petits robots. I com funcionen?? Ahh, doncs aquest ha sigut el primer repte: averiguar com es mouen i per a què serveix cada botó. No és tan fàcil com us penseu!
I el segon repte? Doncs encara més difícil: posem l’abella al vaixell i l’hem de fer arribar al volcà.
Tots ho hem provat, tots estàvem molt engrescats. Però avui no hem aconseguit resoldre els reptes. Ho tornarem a intentar!!

El conte del triangle i del quadrat

Pirates i Cocodrils hem tingut la gran sort de rebre la visita d’uns contacontes del Museu de les Matemàtiques.
Avui han vingut a explicar-nos el conte del TRIANGLE i el QUADRAT.
I per explicar-lo ens han portat unes peces grans amb les quals hem pogut manipular per resoldre els reptes que ens anaven posant: podem construir un quadrat amb dos triangles? Ens surten altres formes? I amb un quadrat i altres peces podem fer un triangle?
I així com si res, aprenem vocabulari matemàtic ( triangle, quadrat, costat, vèrtex…) i les característiques d’aquestes figures geomètriques.
Aquí us deixem una petita mostra de les dues sessions:

P5 A: Sortida al parc de la Guineueta

Els Pirates vam rebre un missatge a classe que deia així:
Si pirates voleu ser,
una excursió heu de fer.
Al Parc de la Guineueta heu d’anar,
no us podeu despistar!
Unes pistes us deixaré
perquè pogueu jugar molt bé!!!
Ostres quina emoció!!! Un missatge!! Amb bandera pirata!!! Una sortida!!! I un joc de pistes!!!
Voleu veure com va anar??? Mireu mireu:

Projecte: Nom de la classe: P4 A

Primerament els vostres fills/lles  van anar dient noms que els agradaven, en van sortir molts.
Després es va fer una votació, escollien tres.
Es va donar un empat entre flors i màquines i van tornar a votar.
Finalment tenia més vots el nom de màquines.
Una tarda tots plegats vam construir una màquina que la vam posar a la porta.
ESTANT BEN ENGRESCATS AMB AQUEST TEMA!  Mireu les fotos

 

 

Projecte: Nom de la classe de P3 B

El conte del “Peix Peixet” ens ha ajudat a triar el nom de la classe. Ha estat una tasca difícil, però finalment ha sortit un guanyador!Les votacions van quedar així:

Primera votació.

Un cop triat el nom, els hi pregunto: “Què són els cargols?, Què em podeu explicar?, Sabeu que mengen o com neixen?”
“Som nosaltres”, “No, jo sóc jo, no un cargol”
“Són unes criatures i tenen una casa seva al damunt”
“Solament es poden veure al bosc” “No! Jo una vegada els vaig veure en una fulla”
“Se’n van d’un lloc a l’altre, molt lent”
“Mengen fruita” “Jo crec que fruita i més coses…herba, cucs” “Potser també mengen creps, o pell de dinosaure, o pedres…”
”Jo sé que caminen per la terra”
“Crec que neixen saltant”
I així és com vam crear un petit espai a l’aula per conèixer més informació del que ja era, el nom de la nostra classe.

 

Projecte: Nom de la classe de P3 A

A principis de novembre els nens i nenes de P3 A vam llegir un conte El Peixet Blanc que ens va agradar molt, sobretot els seus personatges. I a partir d’aquí, vam pensar que podríem escollir un d’aquests personatges per escollir el nom de la nostra aula. I així ho vam fer! Vam posar els personatges a la pissarra i cada nen i nena col·locava un gomet sota el dibuix del  nom del personatge que més li agradava. I així va ser com vam decidir que ens diríem: ELS PEIXETS!

Projecte: Nom de la classe P4-P5 B

Amb el començament d’un nou curs, hem de pensar quin nom li posem a la nostra classe: les fades, unicornis, el sol, doctors i doctores, taurons, elefants, policies, coronavirus, cocodrils…
Davant totes aquestes propostes hem fet diverses rondes de votacions i el nom guanyador ha estat: ELS COCODRILS!!
Un cop tenim nom, ja podem començar a investigar sobre els cocodrils…què sabem? què volem saber?
Estan sortint coses d’allò més interessants! Aviat necessitarem la vostra ajuda, famílies.