Les flors: Sortida al Xaragall

Avui tot infantil hem anat d’excursió a la granja del Xaragall.
Nosaltres, com que som la classe de les flors, hem triat l’activitat FEM COLÒNIA perquè estem fent el projecte i així aprenem altres usos de les flors.
I què hem fet? Doncs la Iolanda, la nostra monitora, ens ha portat a l’espai de l’hort on hi ha plantades les aromàtiques. Ens ha explicat que les plantes aròmàtiques són plantes que fan olor però que a més a més són remeieres i les utilitzem per quan tenim mal de panxa o un cop o una cremada. Amb aquestes plantes es fan infusions, cremes, olis i colònies. I també les utilitzem per cuinar!
Hem vist: farigola, menta, sàlvia, espernallac, romaní, espígol i llorer.
Les flors seques de l’espígol són les que utilitzarem per fer la colònia.
Després hem anat a fer una volta pel bosc a buscar un altre ingredient: la menta borda. N’hi ha molta per aquest bosc. I fa molt bona olor!
Ja ho tenim tot, anem a les taules. Ai no! Necessitem una pedra rodona per aixafar les flors! Ara sí, anem a les taules. Xafem les flors com si exprimíssim una taronja, apretant i girant la pedra, sense picar. Ho posem tot dins l’ampolleta i l’omplim amb aigua i alcohol. Meitat i meitat. Ja ho tenim!
Caldrà deixar macerar la barreja almenys un parell de mesos. Després ja ho podrem colar i utilitzar.
Fàcil, oi?
A la tarda, després de dinar, la Iolanda ens ha portat a veure els animals de la granja i també ens ha agradat molt!

Land Art al pati

Hola de nou, famílies!
Aquest mes, a plàstica, hem estat aprenent i treballant l’obra de l’artista Andy Goldsworthy. És un artista una mica especial, perquè no fa obres normals i corrents. Ell fa Land Art. Voleu saber què és el Land Art? És un tipus d’art que utilitza elements de la natura per fer creacions artístiques.
Aquests dies, hem estat fent un projecte per grups. A classe, vam fer un esbós sobre allò que volíem crear. Vam pensar quin material de la naturalesa necessitaríem i ens el vam repartir. Entre tots i totes hem agafat fulles, pètals, pinyes, branques…
Finalment, el passat dimarts 7 de maig, vam baixar al pati a fer les nostres creacions, les nostres obres de Land Art. Ens ho vam passar molt bé, vam col·laborar conjuntament i ens van sortir unes obres molt boniques. A continuació us ensenyem el resultat.
Fins ben aviat!

4t: Tallers de Sant Jordi

Hola a tothom!!!
El passat dimarts 23 d’abril vam celebrar la Diada de Sant Jordi a l’escola. Va ser un dia ple d’activitats i emocions. A primera hora del matí, vam rebre amb molta il·lusió la classe dels Camaleons de segon de primària.
Ens vam posar per parelles, un nen o nena de segon anava amb un nen o nena de quart. Les mestres ens van mostrar un llibre molt especial… un bestiari d’animals una mica peculiars. Hi havia animals com el Cocakoala, un koala amb cos de coca-cola. També hi havia una Librélula, una libèl·lula amb ales de llibre! Per acabar, cada parella es va inventar el seu animal estrafolari, entre tots i totes vam crear un bestiari d’allò més divertit.
Després del pati, vam celebrar amb tots els companys i classes de l’escola els esperats Jocs Florals. A la nostra classe, la Núria va guanyar el premi de poesia i la Sofia el de narració. Ens vam alegrar molt per elles i les vam aplaudir ben fort!
Finalment, vam acabar el dia fent un taller de roses amb goma eva. Vam retallar i vam col·locar els pètals un per un sobre un pal de fusta. A més a més, de fons vam estar escoltant i cantant cançons de Sant Jordi. El moment més bonic del dia va ser quan, a la sortida de l’escola, vam regalar les nostres roses a les nostres famílies: mares, pares, avis… Va ser un moment entranyable.

Fins aviat famílies! Visca Sant Jordi!

Jocs Florals 2024

Avui, dia de Sant Jordi, hem celebrat els Jocs Florals.
L’alumnat d’infantil hem fet un conte col·lectiu; a cicle inicial hem treballat els contes en petits grups i hem realitzat quatre contes per curs. A cicle mitjà i superior hem realitzat contes i poemes de forma individual.
Felicitats a tots i totes per la vostra participació i, en especial als guanyadors!

Classe de les flors: Taller de Sant Jordi

Una vegada més ens agrada obrir l’escola i les aules per compartir una tarda amb les famílies, i una vegada més ha sigut un èxit de participació.
Aquesta tarda hem gaudit plegats creant corones dels personatges de la llegenda: dracs, princeses i cavallers!
També teníem mandales de per pintar, una activitat que ens ajuda a treballar l’atenció sostinguda i la concentració i que a la vegada pot ser una eina de relaxació i introspecció.
Esperem que gaudiu de les fotos tant com de l’estona compartida!

MUS-E: Construïm un circ

Hola famílies, les nenes i els nens de les classes de les flors (I5), dels camaleons (2n) i dels filòsofs (6è) hem construït circs amb l’Albert, el professor de MUS-E.
Hem gaudit moltíssim fent-los!

CONSTRUIM UN CIRC!

CM: visitem el Cim de les Àligues

Les nenes i els nens de CM hem visitat el Cim de les àligues. Ha estat una experiència molt sorprenent. Durant l’espectacle les aus quasi bé ens passaven fregant-nos, els teníem tant a prop que podíem tocar-los. Ha estat espectacular!!!.
A més hem aprés moltes coses sobre aquestes aus. Sabeu que podem distingir les rapinyaires nocturnes de les diürnes  per la forma del seu cap? Les  primeres tenen el cap arrodonit i més xato, mentre les segones el tenen més aviat en forma de fletxa. Les plomes de les rapinyaires nocturnes no fan cap soroll al volar i les de les diürnes sí.
Ens ho hem passat genial!!!.