ÚLTIMES INFORMACIONS

PROCÉS PARTICIPATIU PER ESCOLLIR NOM PER L’ESCOLA

ENLLAÇ A LA VOTACIÓ

formulari de la votació

Podeu votar virtualment, també podeu fer-ho ens els espais de votació de les dues escoles i l’Ajuntament de Castellfollit del Boix.

PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023

Del 7 al 21 de març. No dubteu en trucar al telèfon de l’escola i demanar informació i/o cita prèvia

Ja teniu l’enllaç a tota la informació a la preinscripció del proper curs. Clica la imatge

Preinscripcions 2019-2020 | Escola Mar i Cel

 

 

 

OFERTA DE PLACES :

CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Com cada any ens hem presentat al Certamen de lectura en veu alta. Hem d’escollir un representant i un suplent, per això durant unes setmanes, tothom que és volgués presentar s’havia d’estudiar uns textos, i entre tots havíem d’escollir el nostre representant.

Finalment als gruments vermells (cicle mitjà) hem escollit la Bruna de representant i el Ton de suplent, i als grumets verds (cicle superior) han estat l’Alba de representant i el Roc de suplent.

Tant el suplent com el representant s’han d’estudiar ele mateixos textos i posar el mateix esforç. S’han d’estudiar 10 textos durant 10 dies. Llegeixen 2 textos per dia a l’escola fins el dia de la final.

El 12 de Març va arribar el dia. El certamen es feia al Conservatori de Música de Manresa, on competien en un quarts de final. A les 10:00 van obrir les portes, van passar llista i van pujar a l’amfiteatre. El grup de la Bruna llegien primers, li va tocar el text cinc, finalment no va ser selecionada. A l’Alba li va tocar el text 1 però tampoc no va ser seleccionada. Ho van fer molt bé  i els hi donem les gràcies per representar tant bé l’escola de Maians.

 

 

Nil, 6è

 

Recomanació: La nena que va veure llum de lluna

El llibre de la nena que va veure llum de lluna és un llibre de misteri i fantasia.

Parla de una llegenda que va passar molt de temps,quan els ancians eren els amos del poble,ells eren dolents,per això cada any feien el sacrifici d’un nadó amb un sorteig, fins un any que li va tocar a una nena que tan sols tenia setmanes, van anar a casa seva la van agafar i la van portar al bosc.Tothom pensava que els nens que portaven al bosc es moririen perquè aquell bosc era ple de perills,però en realitat hi havia la Xan,una bruixa que salvava als nadons.Un cop els havia salvat els feia beure un glop de llum d’estrella, però què passa quan  un nadó  beu llum de lluna i massa quantitat?

Jo us recomano aquest llibre ja que és molt interessant i quan el comences no pots parar de llegir.

No hi ha imatges però tot i així no es fa pesat. A mi m’ha agradat molt ,tot i que a mi els llibres gruixuts no m’acostumen a agradar aquest és el meu llibre preferit.

Penso que l’autora descriu molt bé els personatges i la història esta molt ben explicada.

Espero que us el llegiu!

Ariadna Pujol,6è

ENGLISH DAY

On March 17, we went to Castellolí school “Les Passeres” to celebrate The English Day that was about a very famous party in Ireland called St. Patrik’s day.

When we arrived there the English teachers made a small introduction of the day. Later we sang a song called ” The little leprechaun ́ ́ in the physical education class. A leprechaun is a small person who dressed in green and he loves money. For this reason he hides a pot of gold at the end of the Rainbow. After singing we had breakfast and we had fun. Then we did some traps to catch the leprechaun. Once we had all the traps done, we learnt things about Ireland culture and we saw the typical Irish dances. Finally we had lunch and then we presented our traps in front of our mates. Then we went to la Brillante and we danced Irish dances. To finish we said goodbye and we went to the bus and we went back to Maians.

We spent a wonderful day full of activities and we had fun with our friends!


Jana Cabello, 6th grade.

Els nous contenidors per la brossa

Per fi ens  han arribat els nous contenidors per triar les escombraries a l’escola. Ens ha arribat el contenidor de l’orgànic, el plàstic, el d’envasos i el de paper i cartró. Hem posat un cartell a sobre perquè sabem a on va cada cosa. Aquest contenidors ens han arribar perquè estem fent un projecte relacionat amb el reciclatge i perquè volíem reciclar millor a l’escola.

Rut, 3r curs.

EL DIA DE LES DONES

El dia 8 de març, el dia internacional de les dones vam decidir fer classe fora dels recintes escolars, degut al projecte Postdata, però aquest no és el tema d’aquesta notícia. Durant tot el dia vam estar celebrant el dia de les dones. Vam fer jocs relacionats, com parlar de quines feines domèstiques feia el pare i la mare, vam fer un joc que es deia ¿Quién es ella? per conèixer dones que han fet alguna cosa per canviar el món, i vam fer un joc on havíem de portar joguines de casa . Nosaltres vam arribar a la conclusió que les dones fan més les feines domèstiques, a dins de la casa però no sabem tampoc el perquè. Per sort, la societat canvia i cada cop hi ha més gent que busca igualtat. En resum, aquest festa és molt important per conscienciar a la gent.

Podeu veure l’àlbum de fotos clicant aquí

Max, 6è curs. 

PRESENTACIONS PEL DIA DE LA DONA

El dilluns 11 de març tots els nens i nenes vam fer una presentació d’una dona important i/o famosa després d’haver celebrat el divendres 8 de març el dia de la dona a l’escola.

Per començar les presentacions, el Max ens va explicar el perquè es celebra aquest dia. Em va agradar perquè explicava el perquè i d’on ve aquest dia. El Jan ens va explicar el cas d’una noia que es va haver de disfressar de noi per poder jugar un partit de futbol amb nois i demostrar que les noies poden ser igual de bones que els nois. Una altra presentació que em va agradar molt va ser la de l’Ariadna, que tractava d’una noia que en un accident de trànsit va perdre les dues cames i en contra de tot pronòstic, avui dia és corredora d’atletisme amb unes cames ortopèdiques. Aquestes són les tres històries que més em van cridar l’atenció de totes, però totes van ser molt interessants.

Aarón 4t

Recomanació del llibre: L´any del gat

Tot comença en una petita classe  molt sorollosa i molt esverada. Un dia els alumnes d’aquella classe es van trobar un gat  que tenia un ull de cada color. L’Anna, la mestra, va fer uns quants pactes amb ells i ells es van començar a portar-se bé. Els dies van anant passant, el gat anava guanyant pes. Van pensar a posar-li un nom. Al final van decidir que es diria Gat amb majúscula. Van sortir molts noms, no en va faltar cap. Al gat sempre passejava per la tercera finestra i, un dia  els alumnes no van trobar el gat a la finestra . Si voleu saber on era el Gat i quines aventures els hi passen als nens d’aquella classe, us haureu de llegir el llibre.

Aquest llibre m’ha agradat molt perquè és d’intriga i perquè el vam llegir amb tota la classe.

Ton Fraile, 3r curs.

 

 

eTwinning project: Making friends with letters.

English:

Last year Ceci met one teacher from Czech Republic. The name of this teacher is Markéta. We send letters from Catalonia and Czech students send letter to us. 5th and 6th graders and the students who take part of this project.

 

Català:

L’any passat la Ceci va conèixer una professora de la República Txeca. Els nens i nenes de Maians enviem cartes als nens i nenes de la República Txeca i ells a nosaltres. En aquest projecte només hi participen els nens i nenes de 5è i 6è curs.

Projecte eTwinning: Traditional children’s games around Europe

English:

Ceci, our English teacher, tell us that we are going to do an eTwinning project. This project is about getting to know another pupils from another country and to share a project. We will explain them the traditional games in Catalonia and they will explain us the traditional games in Poland and Turkey. The first activity is the Guess who? game. We will send them a photo from us and a description and they will guess who is who.

Català:

La semana passada la Ceci, la nostra mestra d’anglès, ens va dir que fariem un projecte eTwinning. Consisteix en conèixer nens de diferents països i explicar-nos jocs tardicionals. La primera activitat és enviar-nos una foto de tota la classe amb una petita descripció de cadascú i hauran d’endevinar qui és qui, jugarem al joc del ¿Quién es quién?

ECO – JOCS!!!

El dia de carnaval els alumnes de l’escola de Maians de 3r, 4r, 5é i 6é, vam fabricar 4 jocs amb material reciclat.

Durant 2 sessions, ens vam posar els alumnes de cicle mitjà en un grup i vam fer l’Eco -Memory. Està construït amb caixes de cartró, fotografies fotocopiades i paper per fer els sobres.

Primer de tot vam agafar les caixes i les vam retallar en trossos rectes. Aleshores vam fer cartes de 10 x 10 i vam enganxar les fotos. Després les vam apilar, les vam lligar i les vam posar dins d’un sobre.

GLOUDINA COMES IN SHCOOL

Thursday seventh of February Gloudina came to our school and explained us her adventures in Africa. Gloudina explained a lot of information and we learnt: the causes of the animals in danger. The reasons are diseases, fishing, hunting, pollution, destruction of their habitat, high genetic vulnerability and low birth rates. A small groups of persons help the animals and fight for the animals not become in danger. Glaudina show us photos from animals in danger.

 

RECOMANACIÓ DE LLIBRES: Wolfang

El Wolfang és un nen superdotat que té una gran passió per la música. Es pensa que tots els del seu voltant son  “sota cent” o “esponges”. Vivia  amb l´avia Matilde, la tieta Berta i la seva mare,que tenia una malaltia fins que  es va suïcidar a la banyera. Wolfang va haver d’anar a viure amb el desconegut del seu pare,cosa que no li va fer gaire gracia.

Un bon dia van anar a la platja amb el seu pare el senyor Carles i uns tres nens amics seus(CLAR QUE, ELL PENSAVA QUE EREN SOTA-CENT).Els nens els van agafar per els peus i per les mans i amb una mica   d’ajuda del senyor Carles el van llençar al mar .A en Wolfang,no li va fer gens de gràcia de manera que va reaccionar malament.Al dia següent, en Quim, un dels nens que van assistir a la broma de la platja, va venir a disculpar-se. Li va portar un documental sobre l´espai. Els dos junts se’l van mirar. En Wolfang no era feliç amb en Cares així que,va planejar un pla de fuga. En Quim el va ajudar a fer el pla. En Wolfang aniria a viure a París i estudiaria piano a unaacadèmia de música molt bona. .Desgraciadament no va funcionar.En Wolfang va suplicar a en Carles que el portés a la capital de França,París. Al final el va convèncer. Un cop a París,van buscar l´acadèmia de música Grimalt,on en Wolfang estudiaria piano per un gran concurs.

Ja era el dia de la prova de piano i el van portar a una gran sala.Un japonés va ser el primer en tocar- hi i en Wolfang es va posar gelós. En aquell mateix moment es va adonar que no era el millor i ningú era sota-cent ni esponga. Aquest llibre el recomano a partir de 5è perquè té un vocabulari difícil. Jo el valoraria amb un:NOU!!!!!!!

CONCURS DE DIBUIX

El concurs BBVA és un concurs de dibuix que consisteix en que les mestres ens llegeixen sis contes i hem de fer un dibuix per cada conte que representi una escena.

Després triem quin dibuix dels que hem fet ens agrada més i el passem a net. Un cop fets les mestres els portan a el BBVA.

Llavors els dibuixos guanyadors els copien en un llibre. 

 

Aquests són els nostres dibuixos!

 

   

CARNAVAL

El divendres 1 de març celebrarem el carnaval amb les Escoles Coll de Gossem , escola de maians i la Llar d’infans.

 

El tema d’aquest any és el reciclatge.A les 10:30 sortirem de l’escola coll de gosem i començarà la rua. Un cop s’acabi la rua anirem al centre i una companyia d’animació infantil ens farà riure una estona,i un cop haguem deixat anar unes rialles a les 12:00 ens esperara un pica-pica.

Segur que ens ho passarem molt bé!!!

ELS TALLERS D’AQUEST TRIMESTRE

Aquest trimestre igual que el passat, fem tres tallers. Un amb la Ceci, un amb la Núria i un altre amb el Cesc.

La Ceci fa el taller de cuinant emocions. El taller tractava de saber controlar les emocions. Ens va ensenyar la gratitud que és aprendre a dir gràcies, també ens va ensenyar l’autocontrol que és saber controlar-te encara que estiguis en una situació difícil i l’autoestima que és que has de creure en tu sempre. Totes les emocions ens han agradat molt, però els que més ens van agradar van ser la gratitud i l’autocontrol.

La Núria fa el taller d’experiments. El primer dia vam aprendre què era la densitat, també vam fer una làmpada de lava i també vam experimenta amb els colors. Tots els experiments ens van agradar molt, però el que ens van agradar més van ser el de la densitat i la làmpada de lava.

El Cesc va fer el taller del croma. Que tractava en triar un tema entre tots i fer una petita pel·lícula que després la penjarem al web. El croma és una tela especial de color verda o blava on després hi pots posar efectes especials.

Aquest són els tallers d’aquest trimestre, ens agraden molt.

Laia Rivera

5è de primària

SORTIDA A LA PEDRERA

El dia 13 de febrer, amb tots els alumnes de cicle mitjà i superior de la ZER, vam anar a visitar  La Pedrera.

Al arribar allà uns guies ens van separar per cicles i vam començar la visita. Per nosaltres les parts més fabuloses van ser: les golfes, el terrat i l’entrada principal. Desprès de recórrer les sales de La Pedrera els alumnes de cicle superior vam fer uns tallers sobre els Secrets que amaguen la Pedrera.

Els alumnes de Cicle  Mitjà van aprendre que el Gaudi col·leccionava insectes i plantes, perquè li agradava molt la natura, a més a més vam aprendre que la pedrera estava inspirada amb la naturalesa. Van fer un taller que es deia Indiana Stones i com que van aconseguir superar totes les proves els van donar un petit tresor, unes frases que deia sempre Gaudí.

Els alumnes de Cicle Superior vam aprendre que La Pedrera no està acabada perquè Gaudí es va enfadar  amb els Milà, que eren els amos de la casa. perquè no els agradava com estava quedant l’edifici També vam poder veure com és construeix els arcs catenaris de les golfes i fins i tot en vam poder construir uns amb fustes.

Vam sortir de La Pedrera i vam anar a dinar a la Plaça de la Catedral. Finalment ens ho vam passar molt bé i va ser una gran sortida.

TALLER LETTERING

Hem fet un taller de Lettering amb una noia que es diu Sara. Ens van ensenyar uns retoladors que es deien Brush pen. Eren un retoladors diferents perquè si pintaves cap amunt el traç es feia gruixut i si tiraves cap avall, el traç es feia prim. Després ens va ensenyar uns pinzells que si ho apretaves sortia aigua i així no necessitàvem el pot d’aigua per netejar-los. Llavors amb els pinzells vam pintar amb aquarel·la i després amb els Brush Pen vam escriure el nom del nostre personatge dels Pastorets.

M’ha agradat molt perquè són uns retoladors i uns pinzells que no es veuen molt i llavors ens vam sorprendre i va ser molt guai.

Berta 4t

 

Ordres del rei carnestoltes

El dimecres 20 de febrer ens va arribar una carta del senyor Carnestoltes. A la carta hi posava que el dilluns 25 hauríem de venir a l’escola amb pijama. Durant aquesta setmana el senyor Carnestoltes ens anirà donant ordres i nosaltres les haurem de complir. Les ordres les escriu en una carta i llavors les amaga per l’escola i nosaltres les hem de trobar. Si voleu saber les ordres que ens anirà donant aquesta setmana, estigueu atents a la pàgina web de l’escola.

 

Eloi i Jordi

 

 

HEM ACABAT LA NOSTRA SAMARRETA!!!

A finals de gener vam acabar de fer, dissenyar i pintar la nostra samarreta. Cadascú es va dissenyar la seva pròpia samarreta. Llavors quan totes les samarretes estaven enllestides, vam fer-nos una foto per grups cooperatius.

Algunes mares ens van ajudar a cosir la samarreta, elles van portar unes màquines de cosir i ens van ensenyar a fer-les servir.  Al final les samarretes van quedar força bé. Aquest projecte ens ha servit per aprendre a cosir i a dissenyar patrons. A part creiem que és un projecte molt original.

Max i Aarón

6è i 4t de primària

Grups: Clar i Català i Els estilistes

 

 

 

 

 

Grups: Els imperfectes i Samarretes al poder

 

 

 

 

Grups:l’Agulla i els Robots

PROJECTE POSTDATA: 2a CARTA

Ens ha arribat la 2a correspondència dins el projecte Postdata i vam descobrir que era de la Luz Broto, una artista que li agrada molt experimentar i proposar jocs. Aquesta carta només la podien llegir les mestres. Després de llegir-la van marxar de la classe i ens van deixar sols. Aquest va ser el dia que ens van enviar la carta, que ens vam esverar però no massa. El segon dia va passar el mateix però les mestres van tenir que interrompre a la classe ja que va ser massa i la sessió era tot un desastre. Més tard ens van fer escriure el que havia passat i un dibuix que ho representava. A la següent sessió de projecte ens van distribuir en grups cooperatius per pensar idees sobre la Luz Broto i el seu objectiu: trencar les normes. Ben aviat sabreu el resultat!

Jana i Bruna.

Resultat d'imatges de Luz Broto

VISITEM LA DEIXALLERIA DE MANRESA

El dia 28 de Gener de 2019 vam fer una visita a la deixalleria de Manresa amb els nens i nenes de l’escola Coll de Gossem de Castellfollit del Boix.

A l’arribar una senyora ens va guiar fins a la deixalleria mòbil, una furgoneta que passa pels pobles que no tenen deixalleria perquè també puguin reciclar. Ens va fer com una visita guiada per tota la deixalleria començant per veure un contenidor de rebuig. Desprès varem visitar el contenidor de restes vegetals, de vidres, de rajoles i aparells elèctrics. Ens van ensenyar un lloc on una persona trencava els vidres més grossos per poder-los ficar millor al contenidor i per acabar ens van ensenyar el lloc on guardaven els electrodomèstics més petits i una caseta on hi havia gairebé de tot però molt ben classificat.

Ens vam endur una bona experiència i també vam aprendre més a reciclar sobretot els objectes que no son tant comuns.

Gerard

ENGLISH DAY!!

El dia 13 de març tota la ZER farem una trobada a Castellolí per celebrar l’English day. Aquest any el tema escollit és: Sant Patrick’s day, la festa Irlandes més gran i coneguda.

Durant aquest dia cantarem, ballarem i farem activitats relacionades amb la festa Irlandesa. Els alumnes de tota la ZER cantaran la cançó I’m a little leprechaun. Després ens dividirem en grups i farem tallers relacionats amb la cultura Irlandesa.

A la tarda anirem a la “Brillante” i ballarem danses irlandeses. Els alumnes de cicle superior ballaran la dansa Shamrock beat i els alumnes de cicle mitjà ballaran una dansa tradicional Irlandesa. Els alumnes de cicle inicial i infantil ballaran una altra dansa Irlandesa.

Aquest serà el nostre quart English day, esperem que tothom s’ho passi d’allò més bé!!!

Alba i Eloi.

Alumnes de sisè.

 

El premi Sambori

Un dia les mestres en van dir que teniem que fer cicle mitjà un conte i cicle superior una redacció per a un concurs: pel Premi Sambori.

El premi Sambori consisteix en un concurs de narrativa escolar on hi participen alumnes de  primària i ESO. Tu entregues la teva redacció o conte i passes a un altre fase fins arribar a la final. Si guanyes el premi és anar al Port aventura amb dos acompanyants. És un concurs on desenvolupes la teva creativitat i imaginació, això es demostra quan veus que totes les redaccions i contes són totalment diferents. Els jutges valoren si té un vocabulari ric, el que ens vol transmetre el conte o la redacció, si té tres parts amb paràgraf, el tipus de lletres, si té un mínim de mitja pàgina, entre d’altres criteris.

Estem esperant amb molta il·lusió els resultats i esperem que algú de nosaltres guanyi.

Jana i Rut.

 

RECOMANACIÓ DEL LLIBRE: L’ILLA DE PAIDONÈSIA

Aquest llibre m’ha agradat molt perquè no t’esperes el final. El llibre va d’un nen que marxa de vacances amb creuer amb els seus pares. Els seus pares es barallen molt i ha ell no li agrada i per això s’en va a una illa que li posa de nom Paidonèsia.

Des d’allà els hi envia una carta a cada nen del món per veure si volen anar a viure amb ell. Van anar molts nens i nenes a viure a l’illa. Va anar passant el temps i van construir l’edifici més gran. El protagonista, Nicolau, envia durant tot el llibre moltes cartes a presidents i ha secretaris de tot el món per fer d’aquesta illa, l’illa dels nens.

Aquest llibre parla de l’amistat i del poder que poden tenir els nens i nenes si volem. És un llibre diferent als altres perquè tot el llibre està escrit amb cartes. Aquest llibre el recomano a nens i ha nenes que tinguin 9 anys.

Bruna Torrallardona

4t de primària

Animals in danger

5th and 6th graders are doing a Science project about Animals in danger. We have studied how to classify the animals in different groups and now we are studying how animals become endangered. To do it, we are creating a mind-map with all the reasons.

Here you have some examples.

 

Making new friends from Czech Republic

We are doing an eTwinning project with a Czech school. This project is aimed at pupils from Maians and Czech Republic. Children will get to know each other by means of Internet tools ,e mails, as well as by using more traditional ways of communication such as postcards.

The project started last year and will be finished in June 2019. During the project students will discuss different topics like my family, hobbies, school, favourite subjects, sports, music, food. They will also compare different cultures, customs and traditions. They will present information in the form of Power Point presentations, quizzes or posters. At the same time they will practise their English. Maians students have made a lapbook about Czech Republic country. Here you have the results.

We hope you like it! We are having a good time!