ÚLTIMES INFORMACIONS

PROCÉS PARTICIPATIU PER ESCOLLIR NOM PER L’ESCOLA

ENLLAÇ A LA VOTACIÓ

formulari de la votació

Podeu votar virtualment, també podeu fer-ho ens els espais de votació de les dues escoles i l’Ajuntament de Castellfollit del Boix.

PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023

Del 7 al 21 de març. No dubteu en trucar al telèfon de l’escola i demanar informació i/o cita prèvia

Ja teniu l’enllaç a tota la informació a la preinscripció del proper curs. Clica la imatge

Preinscripcions 2019-2020 | Escola Mar i Cel

 

 

 

OFERTA DE PLACES :

LES PROPOSTES DE MÚSICA

La Marta Carbonell és la mestra de música durant aquest curs. Aquests dies de confinament ens proposa reptes de música que tots i totes hem de fer durant la setmana.

A principis del confinament ens va fer tocar la flauta,  amb la cançó de la “Balalaica” i algú de la famíliia ens va haver de gravar a casa i enviar-li per correu a la mestra. Així és la manera que aprenem a tocar la flauta i seguim practicant encara que estiguem a casa.

Ara fa poc ens va proposar fer una activitat d’expressió corporal on ens havíem de gravar ballant i fent expressió corporal amb la cançó de resistiré, així millorem la nostra coordinació i ens movem una mica.

Pau Lladó, 3r

Taller de Llenguatge amb l’Èlia

Aquestes setmanes de quarentena l’Èlia, la mestra d’educació especial de la ZER , prepara unes activitats per fer amb tots els alumnes CM i CS tot i que son totes les mateixes ens explique en què consisteix aquella activitat i nosaltres l’hem de fer i entregar-la .Llavors l’Èlia el que ha de fer és mirar la tasca i corregir-la i diu si està bé o malament. En cas de que estigui malament hem de corregir i si està bé l’Èlia ens enviarà un correu i en aquell correu et posarà un 100 de 100 llavors això voldrà dir que ho tens tot bé!

Aaróm, 5è

English: 30 day challenge.

Hi, I’m Jordi and today I’m going to tell you about the English challenge proposed by Ceci, our English teacher, those days of lockdown.

Mr. Matt Cutts, director of TED in the United States of America, proposes a change of habits for 30 days. For example: do not eat sugars or chocolates, do sport, not watch TV… and see how we feel during these 30 days. He said we would surely discover new and pleasant sensations.

Ceci told us we could do 30 days or 14 days doing something new . Everyone could choose what they wanted to do. I chose to build Legos. I took advantage of the pieces that I have at home and I only download the instructions.

Every day after doing my homework, I went to my toy room and  I was concentrate on finding the pieces that I need it.

I was impressed to see that I was able to build starships that cost a lot of money in the store, without leaving home and without wasting money.

On the April 15th all the students from school recorded a video in English, where we explained our challenges. How we felt about making this challenge.

The conclusion is to see that a small change can become a giant step and transform our vision of something that previously seemed impossible.

Goodbye and thank you for reading our news.

Jordi Alonsno. 5th grader

Poemes Bon profit

L’Elisabeth i la Núria, les mestres de cicle superior de la ZER, ens van proposar aprendre i recitar uns poemes sobre menjar. L’ autor d’aquets poemes és en Miquel Martí i Pol i aquets poemes es troben en el llibre Bon profit. Hem fet vídeos i mentre anaves recitant el poema anaves menjant o fet el menjar. Cadascú va triar un poema cada poema de un diferent menjar. Després el vam tindre que memoritzar i despres ens vam gravar mentre el dèiem.

Jan, 6è.

POEMES CONFINATS

Els poemes confinats són poemes que fem nosaltres ara durant el confinament.

El tema és el confinament.

Com per exemple aquest que he escrit jo:

DESCOBRIM EN GIANNI RODARI

El dimarts 21 d’Abril, tots els alumnes de l’escola de Maians van il·lustrar un conte titulat El jove cranc d’en Gianni Rodari . Gianni Rodari va nèixer a Italia el 23 d’octubre de 1920. Era un escriptor molt creatiu, va morir el 14 d’abril de 1980. Aquest any 2020 es celebra els 100 anys del naixement de l’autor, i per aixó fem aquestes activitats.

Cada alumne s’encarregava d’ il·lustrar una part del conte amb un dibuix fet per ell i després vam fer un recull de totes les imatges.

 

Bruna 5è

Videotutories

Com ja sabeu fa poc van tancar escoles i instituts d’arreu del món, i la nostra petita escola no es va salvar, ara les nostres tutores ens envien deures, propostes i fem videotrucades per poder explicar-nos com fer les diferents tasques ja que també cada dia ens manen un parell de tasques a fer.

Les videotutories es fan amb la freqüència d’ 1 cop per semana, sempre cau en dilluns per explicar-nos com anirà la setmana.  A vegades fem dues a la semana si hi ha alguna cosa important a fer.

A mi personalment m’agraden bastant les videotrucades ja que així podem veure’ns amb els amics ni que sigui a través d’una pantalla, però de totes maneres jo vull que això del confinament s’acabi aviat

Laia, 6è

 

Reptes d’Educació Física

Durant aquests dies de confinament el Cesc i la Marta Gil ,mestres d’educació física de la ZER, ens donen reptes per fer a casa. Per exemple el primer repte va ser amb l’escombra fer equilibri i el segon repte va ser amb paper de WC fer diferents tipus d’exercicis Aquesta setmana arriba el 3r repte amb diferents propostes. La primera consisteix en encistellar una pinça a un pot de iogurt amb un fil, l’altra proposta és  fer amb  xapes fer un joc i l’últim amb una granota de tres forats encertar la moneda els dos ulls que valen 20 punts o la boca que fa 10 punts. 

A veure quin serà el següent repte!!


 

 

Berta

El premi del concurs BBVA de dibuix escolar

Fa uns messos l’escola de Maians vam participar al concurs de dibuix escolar del BBVA. Aquest any els contes que havíem d’il·lustrar eren diferents versions de contes tradicionals. Al cap d’uns dies, quan aj estàvem confinats, les mestres van rebre la notícia de que el Roc Fraile, un alumne de 6è  va estar un dels guanyadors de la categoría de Cicle Superior.

Els premis havien de ser lliurats a Terrassa al mes de maig   però per culpa del coronavirus han estat aplaçats al juny

Roc Fraile

 

Des de l’escola volem felicitar al Roc, perquè per segon any consecutiu ha guanyat aquest concurs de dibuix on es presenten milers de nens i nenes. Felicitats Roc, contiua gaudint tant del dibuix i la creativitat!

EL PROGRAMA POPAP DE CATALUNYA RÀDIO AMB L’ESCOLA

Famílies,

el programa de ràdio PopAp de Catalunya Ràdio ofereix cada tarda de 16 a 17h un programa molt educatiu per a nens i nenes de 0 a 16 anys. Endevinalles, contes, recomanacions literàries, notícies,…  Us ho recomanem!

El programa està dividit en diferents classes: Infantil, Primària i Secundària.

El part del programa de primària és a partir del minut 21. Molt interessant!

https://www.ccma.cat/catradio/alacarta/popap/popap-escolar-de-16-a-17-h-23032020/audio/1067309/

NOTÍCIES DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT

El Departament d’Educació ajorna tots els procediments i tràmits que són de la seva competència, a causa de l’entrada en vigor del Reial decret 463/2020, pel qual es declara l’estat d’alarma pel COVID-19, que preveu la suspensió dels terminis administratius en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Els tràmits i procediments es reprendran quan el Reial decret, i les possibles pròrrogues, quedin derogats.

A l’ajornament de tots els tràmits relacionats amb la preinscripció i matrícula de l’alumnat dels diferents ensenyaments, en totes les etapes, que ja va anunciar el Departament.

Podeu seguir les novetats en el següent enllaç http://ensenyament.gencat.cat/ca/inici/nota-premsa/?id=384023

PROGRÀMA DE RÀDIO DIJOUS 12 DE MARÇ 2020

Benvolguts oients,

ja tenim el nou programa de ràdio que varem preparar la setmana passada però que no hem pogut gravar fins avui! Esperem que us agradi perquè tenim molts reportatges interessants: la història de la màgia, descobrim un animal en perill d’extinció, el pangulí, i totes les novetats del certamen en veu alta!

Escucha “12-03-20” en Spreaker.

CONCURS DE DIBUIX BBVA: IL·LUSTREM CONTES

Aquest any  el concurs de dibuix BBVA ens han proposat llegir un conte cada dilluns i dibuixar un moment del conte. Quan ja el teníem tots llegits els nens i les nenes fem un dibuix d’una part del conte. En els dibuixos no hi pot haver pot cap frase ni cap lletra.  Nosaltres a l’escola de Maians ja els hem llegit tots i només ens falta acabar els dibuixos i enviar-los.

La meva opinó sobre aquest concurs és que jo crec que és un concurs molt divertit i que jo m’ho passo molt bé participant.

Aquí trobareu tota la informació: https://www.fcaixescatalanes.cat/premi/concurs-dibuix-escolar/

Ton, 4t de primària.

La Rut us recomanara el llibre de El club dels 5.

Aquest llibre m’ha agradat perquè és molt divertit i és d’aventures, misteri i una mica d’humor, intriga i amistat. Aquest llibre té 77 pàgines.

El recomano a nens i nenes de 3r fins a 4t  tot i que tingui poca lletra és molt xulo.

Els personatges són: la Jordi, en Dick, l’ Anna i en Juli i el seu gos Tim .

Un bon dia la Jordi, en Dick, l’Anna, en Juli i el Tim van anar a fer una excursió al bosc. Van arribar en un poblet on i passava el tren i

el van agafar. A dins del tren, només hi eren ells i una parelleta més amb un xal misteriós a la mà. Misteriosament en Tim va saltar a sobre i si voleu saber perquè us heu de llegir el llibre.

Rut, 4t de primària.

NOUS PRODUCTES DE LA COOPERATIVA

La cooperativa Recigrup s’ha tornat a posar en marxa. Com cada any per recaptar diners hem fet els calendaris i d’aquesta manera no hem de fer cap inversió. El tema dels calendaris d’aquest any és el canvi climàtic. En el calendari hi podeu trobar dotze consells per cuidar el planeta.

Després de vendre els calendaris cada membre de la cooperativa va portar un o més productes com a prototips i entre tots hem votat quins productes ens agraden més. Els productes son amb material reciclat, les idees han sigut : Moneders, clauers, posa llapis, pinces, bosses texans, fusta amb nom, taps per bosses, imants per la nevera i boc and roll.

Hem triat aquests productes perquè estàn fets amb material reciclat i perquè són molt originals.

Laia 6è curs.

REPRESENTACIÓ DEL CONTE DE NADAL

Aquest any per primer cop, vam fer una obra titulada Conte de Nadal. Com que aquesta obra no tenia preu els espectadors/es podien triar el preu de l’obra ficant els diners que creien que es mereixia l’obra a dins de la Taquilla inversa, un cop finalitzat l’espectacle.

Només arribar de vacances vam contar els diners i vam aconseguir 717 €. En comparació a l’any passat hem aconseguit menys diners, però hem de pensar que l’any passat quan vam fer l’obra de Pastorets erem 6 famílies més a l’escola.

La meva sensació com a actriu és que estar a dalt de l’escenari amb el públic que et mira és una sensació molt estranya perquè tu vas dient el diàleg com si parlessis i les paraules et sortissin del cap.

Volem donar les gràcies aquelles persones que van mirar l’obra. Si vau estar de públic podeu entrar a la nostra web de l’escola i ens podeu comentar si us ha agradat l’obra o no, si hem de millorar alguna cosa…

Recomanació del llibre Pirates de La Mar de Gel

Pirates de la mar de gel,de Frida Nilsson,és un llibre d’aventura i amistat .

La Siri te deu anys i viu amb el seu pare i la Miki,la seva germana petita, a Badia blava,una illa de la Mar de Gel. Per la nit la Siri sempre explica a la Miki histories de l’home més temut de la Mar de Gel,un pirata d’allò més perillós per les criatures,ja que les segresta i els fa treballar a la seva mina de diamants. Aquest pirata és el Capità Capblanc. Però un dia,La Siri i la seva germaneta estàn collint unes baies i fruites.És llavors  quan decideixen separar-se.La Siri sent cridar la seva germana a la llunyania. Corre cap a la direcció d’on prové el crit. LLavors veu el que s’havia imaginat: en Capblanc i la seva  tripulació s’han endut al Corb de  Neu,el seu vaixell,la pobra Miki. La Siri no s’ho pensa dos cops i puja a un vaixell per demanar que la portessin a la illa d’en Capblanc.A dins d’aquell vaixell de càrrega la Siri coneix en Frederik,el cuiner del vaixell. Ell està compromés a ajudar la Siri a la recerca de la Miki. La Siri va aconseguir pujar al vaixell Estrella Polar treballant de valent a la  cuina, però amb en Frederik, és clar. A  l’alba,l’ Estrella Polar es va fer a la mar.La pròxima parada va ser les Illes del LLop.En Frederik i la Siri van baixar a terra ferma per comprar munició per el fusell .El dia de matar a  en Capblanc havia d’estar ben preparat…En Frederik va pujar al vaixell mentre la Siri feia un tomb per les Illes del LLop. La Siri s’havia  enamorat dels llobatons que voltaven pels carrers de l’illa. De sobte però es va trobar el capità de L’Estrella polar,que no volia que continués el trajecte amb el seu vaixell.Ell la va tancar a un cobert amb clau i  candau. Aconseguirà la Siri sortir d’allà? Trobarà la seva germana Miki viva i sana a la mina den Capblanc?

Opinió personal:

A mi aquest llibre m’ha agradat força perquè és pot imaginar molt clarament tot el que passa a dins de la historia.

La part que més m’ha agradat és el final  perquè hi ha molta amistat i és molt bonic.El recomanaria a partir dels 11 anys perquè a un nen o nena més petit potser se li faria una mica llarg de llegir.Crec que les mestres no s’han equivocat en posar aquest llibre a la Lliga de Llibres perquè és molt xulo. Us animo a llegir-lo!!!

Recomanació de La trompeta del cigne

El llibre que us recomanaré és La trompeta del cigne. El autor/a es E.B.White i la editorial és El jardí secret de Viena.

Tot comença quan uns cignes se’n van a una part de de un bosc a pondre els seus fills. Els cignes sempre veien que hi havia un nen assentat a un tronc,  davant del seu niu. Aquest nen era en Sam, en Sam estava allà perquè li xiflaven els animals. Un dia, anant pel bosc, es va trobar la parella de cignes. Al cap de uns dies les cries van néixer i el pare i fills van anar  a saludar a en Sam, tos els cignes petits van dir “Bip” mennys un, en Louis, que era mut. Al cap de uns dies van anar a passar l’hivern als llac de la roca vermella  i allà era l’hora d’ aparellar-se amb una femella. I a partida aquí en Louis i el seu pare fan el que segui per a que pugui cridar l’atenció a aquella   femella que tant li agrada, la Selena.

A mi aquest llibre m’ha agradat molt perquè es un llibre que parla d’animals i a mi m’agraden molt els animals   també tal com  solucionen els problemes en Louis i el seu pare és molt bonic. Jo recomano el llibre a  persones que els hi agradin els animals i l’intriga perquè sempre que acabes de llegir tens ganes de més. Espero que us el llegiu.

 

Desè Programa de Ràdio 20/01/2020

Hola oïents!

Avui tornem a penjar un nou programa de ràdio de l’Escola! Un programa amb recomanacions molt interessants: un llibre recomanat pel Martí o la visita al Museu Big Fun per la Laia. També hi ha una secció de les últimes notícies que han passat al món. La Bruna i la Berta ens porten una recepta en anglès, proveu-la i ja ens direu com us ha sortit!

 
Escucha “pistas de RadioMaians” en Spreaker.

EL JORDI US RECOMANA UN LLIBRE: COOLMAN I JO ESTRELLES DEL CINEMA

Avui jo el Jordi us recomano “Coolman i jo estrelles del cinema”.

 

Autor/a: Rüdiger Bertram
Núm. col·lecció: 38
Pàgines: 192
ISBN: 9788490261415
Format: 13 × 20,5 cm
Il·lustrador: Heribert Schulmeyer
Traductor: Ramon Monton

el resum es aquest:

Kai és protagonista d’una película! Per casualitats de la vida, apareix per un càsting –amb Coolman, és clar– i li donen el paper principal. Amb ells, el caos arriba als estudis. I és que Coolman té consells per tothom, especialment en les escenes de risc, perquè ningú sap més que ell sobre acció. En el rodatge també participen uns amics de Kai que no saben res de Coolman, així que tot pot desembocar en una catàstrofe… Per acabar-ho d’adobar, arriba un gàngster de veritat i l’aventura de cine es converteix en un autèntic i esbojarrat thriller!

Aquesta és una petita biografia de l’autor:

Rüdiger Bertram (Ratingen, Alemanya, 1967) ha creat una novel·la divertida i simpàtica, amb nombroses tires còmiques inserides en el text, que enganxarà els lectors a partir de 10 anys amb una història quotidiana i plena d’humor.

 

 

La meva opinió es que és un llibre d’humor, text i dibuix

A mi m’ha agradat perqué és divertit ,esbojarrat i de comèdia i sobretot m’ha agrada el protagonista

Espero que us hagi agradat la meva recomanació

Jordi, 5è

 

FESTIVAL DE NADAL

El dijous 19 de desembre l’escola de Maians i l’ escola Coll de Gossem vam fer el festival de Nadal al centre de Castellfollit del Boix. Allà vam cantar tots els alumnes des de la llar d’infants fins l’ Escola de Maians.

Cada curs va cantar tres cançons diferents i finalment una conjuntament. Al matí tots els nens i nenes vam començar a assajar un cop cada cançó,després els nens i nenes de Maians vam totes les cadires al centre. A l’ hora de dinar a l’escola de Castellfollit i després tothom es va canviar de roba i vam anar cap al centre. Ens vam esperar que totes les famílies arribessin per poder començar l’espectacle i un cop ple el centre vam començar l’espectacle. Vam començar obrint portes els nens i nenes de la Llar d’Infants,que van interpretar tres cançons després P3 i P4 que van cantar unes altres tres cançons, quan van acabar venia P5,1º i 2º que també van cantar tres cançons i per finalitzar 3º, 4º, 5º i 6º que van cantar tres cançons i una cançó instrumental amb les flautes i plaques i després una cançó tots junts. A tothom li va agradar i aixì va ser un dia molt xulo!

Aarón   5è

SCIENCIE

A Science vam començar el primer projecte que va de les plantes. El primer experiment vam posar una rosa o un clavell que eren blancs a dintre d’un pot amb aigua tenyida. La conclusió que vam treure  va ser que quan les arrels absorbeixen l’aigua i l’aigua pujava per la tija i tenyia el pètals de color perquè l’aigua estava tenyida. Els segon experiment vam agafar una capsa i dos grups van fer un forat a dalt de la capsa i un grup no el va fer. Després vam embolicar una mongeta amb cotó i el vam mullar, seguidament el vam posar a dintre d’un pot i vam tancar la caixa.

 

El nostre resultat va ser que els que no havien fet el forat la tija de la mongeta no va créixer gaire però els 2 grups que van fer el forat la tija de la mongeta havia crescut molt més.

 

Aquest experiment em va agradar molt veure com creixia una mongeta i em va agradar molt aprendre les parts d’una planta i que les plantes per créixer més ràpid necessiten llum, terra i aigua perquè creixin més ràpid. En resum aquest experiment per a mi va ser un èxit.

TEATRE: IN CRECIENDO

El dia 3 de desembre, vam anar el teatre conservatori a escoltar i mirar un grup anomenat IN CRECIENDO que ens van cantar unes 7 o 8 cançons.

El grup, cantava cançons actuals però les modificava de manera que,  els hi anés bé per fer tots els sorolls amb la boca.

A mi em va agradar que ho fessin tot amb la boca a part de que cantaven molt bé.

El grup el van formar per participar en el programa OH HAPPY DAY!.

MARTÍ TORRES BRUNET

4T

FRIDAY’S FOR FUTURE

Aquest curs hem estat  fent activitats per el canvi climàtic. Una de les activitats que vam fer va ser anar amb una samarreta verda, un altre dia vam anar a la carretera a fer una manifestació amb cartells que havíem creat nosaltres mateixos en diferents idiomes. També vam fer un vídeo fòrum.  Conjuntament vam fer uns vídeos i els vam penjar a l’Instagram de l’escola perquè la gent reflexionés,també vam fer un logo per el concurs de “Leroy Merlin” amb el lema “Posa’t les piles”. A  més a més aquests any els calendaris de la cooperativa Recigrup seran  amb fotografies de 12 accions per fer un món millor.

Finalment vam anar a Castellfollit del Boix, per fer unes activitats per el canvi climàtic i vam fer una manifestació artística a partir de materials reciclats, que si passeu per el costat de l’escola ho podreu veure. Esperem  que reflexioneu per el canvi climàtic ja que és un problema molt gran i ens arruïnarà el nostre futur i el nostre planeta.

Berta 5è iLaia 6è

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

,

EN PAU RECOMANA: A MI NO M’AGRADEN ELS LLIBRES

Aquest llibre va d’un  nen, en Joanet, que no li agradaven als llibres i els seus pares li deien que havia de llegir llibres perquè et transporten a altres vides. I quan va anar a jugar a futbol la seva mare li va dir que s’havia d’endur els  llibres. El primer dia de l’escola va conèixer una nena que de pell colrada i ulls ametllats. La Naiara era una nena de la Índia.  En Joanet va descobrir l’amor per primera vegada i sempre li buscaba llibres de poesia per la seva amiga Naiara. En Joanet li va llegir un llibre de poesia al seu costat i la Naiara li va fer un petó.     

Pau, 3r de primària

Programa 25 de Novembre de 2019

Hola oients,

ja he arribat al vuitè programa de ràdio! Prepareu-vos perquè el Ton i la Júlia ens conduiexen un programa que ve molt carregat de continguts molt interessants…

Si no teniu cap idea pel dinar de Nadal, la Rut i la Laia us porten uns aperitius molt originals. El Jordi ens recomana una ruta per l’entorn de Maians  i el Roc un llibre que ha llegit i li ha agradat molt! … i moltes seccions més!

Què us ha semblat?
Escucha “pistas de RadioMaians” en Spreaker.