L’ART A I3: EXPRESSAR, IMAGINAR I CREAR.

L’art no és el mateix per un infant que per un adult, per un infant l’art és principalment un mitjà d’expressió. A través del dibuix, un infant expressa els seus pensaments, sentiments i interessos, projectant el coneixement que posseeix de l’ambient i de tot allò que l’envolta, fent ús de la seva expressivitat.

El dibuix és doncs la primera traça visible que un nen/a deixa quan és petit i que té ja un caràcter comunicatiu, a través d’un provar i reprovar de possibilitats diferents. Els infants experimenten una gran varietat de plaers dibuixant: plaer motriu, auditiu, repetitiu, lúdic, estètic, emocional…

Treballar el llenguatge artístic i expressiu contribueix al desenvolupament de la creativitat. La creativitat, tot i que és difícil de definir, podem dir que és com una forma de pensar de manera diferent o més original a la dels altres. És molt important estimular als infants perquè investiguin, desenvolupin la seva imaginació i estableixin curiositat pel que els envolta.

A l’espai d’art dels ambients, aquest mes, ens hem apropat a l’univers de l’artista Georgia O KeeffeESCALA AL CEL“, “ELS SET TULIPANS“, “VERMELL ROSELLA” han estat, entre altres obres, una motivació i recurs per ajudar a desenvolupar la imaginació dels alumnes de la Terra i el Mar.

Georgia O’keeffe va ser una artista americana que va ser innovadora en el camp de les arts visuals. Decidida a donar expressió visual a les seves emocions, va fer abstraccions i realismes basats en motius naturals. A través, d’una intensa observació de la natura, experimentació amb escales i matisos de línies i colors, va ser anomenada “la mare del modernisme americà”.

Feu clic sobre les fotografies de cada grup i  podreu veure els més menuts de l’escola gaudint de les activitats: