ELS INFANTS DE 3R FAN EL PREGÓ A LES FESTES DE SANTA EULÀLIA!

El passat 14 de febrer, els nens i nenes de tercer de l’escola van anar a la plaça Sant Jaume a fer el pregó a les Festes de Santa Eulàlia de Barcelona. Aquesta activitat forma part d’un projecte educatiu liderat per l’Ajuntament de Barcelona, adreçat als nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è de primària de les escoles ordinàries i d’educació especial de la ciutat, per a la promoció i la difusió dels drets dels infants.

Des del mes d’octubre, els alumnes han realitzat diferents activitats amb l’objectiu d’iniciar-se en processos participatius basats en la corresponsabilitat i la ciutadania activa i fer-los conèixer les institucions polítiques i de participació ciutadana de Barcelona. El Pregó incideix en la importància de valors com la convivència i la participació en la ciutat, i potencia la implicació de l’alumnat en la millora del seu entorn.

Per a preparar el pregó, vam fer una gimcana pel barri per conèixer com es treballa la igualtat i no-discriminació en les diferents entitats que hi ha: Vam parlar amb la directora de l’escola, una mare representant de l’AFA, una responsable de l’ONCE, un tècnic del C. E. Joan Miró, un tècnic de Calàbria 66, diversos responsables de comerços (farmàcia, forn de pa, llibreria, etc.) i vam observar els carrers i arquitectura del barri.

Posteriorment, vam fer una trobada al Centre Cívic Urgell davant del representant polític del districte. Va ser un moment important perquè va acostar els infants al lloc on es prenen les decisions polítiques del seu entorn i es va posar en valor el dret a la participació.

Més endavant, al mes de desembre, vam fer una gimcana amb tots els infants que participaven del projecte i va venir l’alcalde en persona a fer-nos l’encàrrec del pregó. Així doncs, vam començar a treballar la poesia a l’aula i vam fer possibles versos que vam intercanviar amb altres escoles i entre tots vam redactar el pregó.

Finalment, els alumnes de 3r van llegir el pregó reivindicatiu sobre el dret a la igualtat i no-discriminació a la plaça Sant Jaume amb altres infants d’altres escoles on les autoritats de l’ajuntament també ens van acompanyar. Vam cantar amb Els Beta l’estrena de “El Cor no enganya mai” i com a colofó final vam ballar moltíssim amb el grup “La Tresca i la Verdesca”. Va ser un dia molt bonic per a tothom on els alumnes van poder concloure el projecte d’una manera significativa i enriquidora.