L’APADRINAMENT LECTOR

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza per parelles formades per alumnes més grans que fan de padrins de lectura, i per alumnes més petits que fan de fillols; així s’intenta que tant uns com els altres visquin una nova experiència engrescadora: els més grans fan de model per tal que als petits se’ls encomani el plaer de llegir.

Per aquesta raó a l’escola es formaren parelles entre infants d’I5 i 4t; de 1r i 5è, i de 2n i 6è; i per aquesta primera trobada lectora es buscà un context estimulador: la biblioteca “Joan Miró”, un marc especial per a lectors i llibres.

Amb aquesta proposta es pretén que els infants gaudeixin de contes i el món imaginari dels seus personatges; desenvolupin la imaginació, la creativitat i la fantasia; alhora que es reforça i s’amplia el vocabulari i la pròpia parla, i es millora el nivell lector tant dels padrins com dels fillols.

A més, amb aquesta experiència s’aprèn a compartir lectures, emocions, sentiments; es fomenta la solidaritat entre els infants, i es potencia l’autoestima i la responsabilitat.

Una situació d’aprenentatge basada en la complicitat, l’estima i l’admiració.

Tot seguit podeu veure una petita mostra d’aquesta activitat clicant damunt d’aquesta fotografia.