LA NOSTRA METODOLOGIA

La metodologia activa als ambients d’Educació Infantil 5 anys, El Bosc, Els Somnis i l’Univers, es basa en facilitar als infants situacions d’exploració activa del món que els envolta. Els docents organitzem l’activitat diària de tal manera que s’afavoreix a la descoberta i interpretació de la realitat del nostre alumnat. Els hi facilitem la realització d’activitats i d’experiències, tenint en compte les seves necessitats, el desenvolupament de les intel·ligències múltiples, els interessos i les motivacions. D’aquesta manera, fomentem l’autonomia i l’esperit crític de cada infant.

Amb les assemblees, destaquem la importància de la comunicació, respectant els torns de paraula i tenint una escolta activa vers els altres. Les converses i xerrades que fem a l’aula són en gran grup al matí, però durant el dia també es formen petits grups al racó de la calma o a la zona de treball, propiciant una comunicació més íntima. Un cop a la setmana es porten a terme les sessions d’Escolta’m, on dos o tres infants van amb el tutor/a a aquest espai per tenir una comunicació més individualitzada, facilitant que els nens i les nenes es sentin escoltats i estimats. D’aquesta manera, oferim una metodologia globalitzadora, que ve del fet psicològic que l’infant percep “el tot” abans que “les parts” de la realitat.

Aquí us deixem un tastet d’alguns moments dins de cada ambient, que hem anat fent, vivint i emocionant-nos aquests dies de novembre. Veureu moments de joc simbòlic, construccions, art, matemàtiques, llengua, grafomotricitat i experimentació.

ESPEREM QUE HO GAUDIU COM NOSALTRES!!!

SÓN UNS GRUPS MOLT I MOLT DIVERTITS!!!

AMBIENT DEL BOSC          AMBIENT DELS SOMNIS       AMBIENT DE L’UNIVERS