LA MÚSICA A INFANTIL

La música forma part de la nostra vida des de que som nadons. És un llenguatge que ens acompanya sempre, és present en molts moments del nostre dia a dia i marcarà moments inoblidables en la nostra memòria. És el llenguatge dels sentiments, de les emocions, dels records, de la il·lusió. És un llenguatge que ens ajuda a connectar amb nosaltres mateixos i també amb els nostres companys i companyes. Ens ajuda a entendre el món en el qual vivim.

A l’escola, li donem un lloc molt important, ja que l’aprenentatge de l’educació musical a l’etapa d’infantil resulta un element indispensable en el desenvolupament integral dels nens i nenes ja que els ajuda a treballar la sensibilitat, estimula la creativitat dels infants i fomenta l’expressió corporal.

Vivim la música com si fos una aventura. Abans d’entrar a l’aula de música, ens preparem, seguim les consignes del Marc i de sobte, sona la música i comença la màgia. La música ens transporta a un nou món, on imaginem i creem junts.

A l’escola en tenim cura i el desenvolupem a través de tres grans eixos:

• L’escolta:

Fa referència a reconèixer sons i música a l’entorn proper. Es treballen activitats de discriminació auditiva, memòria, propietats del so, etc.

• La interpretació musical:

Fer servir instruments de petita percussió, la veu, o elements sonors de l’entorn proper per fer música.

• El moviment:

Present a l’etapa d’infantil com a eix vertebrador. El descobriment del propi cos i la relació d’aquest amb l’entorn com a vertebrador d’aprenentatges.

Durant  les sessions de música l’objectiu és musicalitzar els infants més enllà d’adquirir continguts sobre música, treballant de forma sensorial i intuitiva la seva relació amb el món sonor a través del joc i l’experimentació.

Des de l’escola, vivim la música intensament, divertint-nos i sentint-la en primera persona. La gaudim fent activitats engrescadores i compartint aquestes estones amb els nostres companys i companyes. L’estona de música és un plaer per a tots els infants.

AQUÍ teniu l’enllaç per poder veure algunes fotografies!