LA MERCÈ ’22 A INFANTIL

Les festes de la Mercè, a l’igual que totes les altres festivitats, són la representació de la cultura d’una comunitat, és allò que ens identifica i ens caracteritza a diferència d’una altra societat. Les festes formen part d’una cultura, i per tant, s’ha de veure reflectida a l’escola, ja que és d’on parteix l’educació de les persones i la creació de la base de la societat.

En aquest sentit, l’escola representa un paper fonamental, ja que és un recurs on poder treballar i donar sentit a les festes tenint com a principal objectiu el fet de mantenir viva la cultura donant sentit al territori en el qual es pertany. D’aquesta manera adquirir una responsabilitat de no oblidar les arrels que ens porten a ser qui som com a col·lectiu.

D’altra banda, i sempre tenint present aquest motiu, les festes tenen una finalitat lúdica amb un element socialitzador principalment, sense deixar de banda el seu valor educatiu.

“Les pràctiques festives a l’escola transmeten als alumnes els referents, els valors i els conceptes culturals de la societat i vehiculen valors transversals, implícits i explícits, com ara la inclusió, la participació, el respecte, la col·laboració i la compartició”. (Sala M., Tomàs G. i Ojuel M., 2018).

Des de l’Escola Els Llorers, partint de l’arbre dels valors que podeu trobar a l’entrada de l’escola, vetllem per al bon desenvolupament de les competències emocionals i per als sentiments d’autoestima de tot l’alumnat, i amb aquesta mirada –juntament amb la resta de la comunitat educativa- hem definit el Perfil de sortida de l’alumne, l’essència del nostre model pedagògic.

En aquest sentit, els i les docents d’educació infantil ens hem decantat per treballar la festa de la Mercè com a centre d’interès que aglutina el treball de diferents matèries durant un cert temps de forma globalitzada.

A continuació, us deixem l’enllaç (prement a la imatge) per entrar a les fotografies de cada nivell:

I3

I4