29 SETMANES A I3! ACOMIADEM TRIMESTRE

Divendres passat vam acomiadar el segon trimestre d’aquest curs. Quantes converses, aprenentatges i emocions viscudes d’ençà que vàrem començar al setembre!

Els i les petites de l’escola es van fent grans i després de tots aquests mesos d’escola podem dir que s’han familiaritzat amb la metodologia d’Els Llorers i el funcionament de l’ambient. L’escolta a l’assemblea en el moment de la presentació d’algunes propostes, la lliure tria i circulació per les propostes de l’ambient, així com el respecte dels acords de convivència necessaris per poder gaudir de totes elles són ja força interioritzades per tots els infants. Entre moltes altres coses han après que el material ha d’estar ordenat abans i després de jugar, que necessitem limitar al nombre d’infants que poden jugar simultàniament en una proposta, que alguns espais de l’ambient requereixen un clima tranquil, en altres ens cal pensar, imaginar o fins i tot crear. També han après a relacionar-se entre ells i amb ells mateixos, a trobar l’energia necessària per a cada proposta i a demanar ajuda quan la necessiten. És emocionant veure l’evolució que han anat fent.

Aquesta darrera setmana abans de marxar de vacances volíem que fos ben especial i sens dubte, ho ha estat! Els ous, els pollets, els conills i la xocolata han estat els protagonistes d’aquesta setmana a la Terra i al Mar, les propostes dels ambients s’han engalanat de Pasqua i els infants n’han gaudit molt tot descobrint-les.

Motius de pasqua per fer seriacions i comptatge dels nombres de l’u fins al tres a l’espai matemàtic, construccions molt primaverals, gespa artificial i peces soltes per crear flors de primavera a la taula d’art, cartó i llana per fer uns ous ben acolorits tot fomentant el treball de la motricitat fina, ous trencats amb lletres per identificar-ne les grafies i fer parelles, titelles per inventar-nos històries de pasqua i experimentació amb xocolata!!!

Durant la setmana també hem cantat cançons i explicat el conte de La mona de Pasqua. En veure la mona de la protagonista del conte, la Frida, ens va agafar una gana… Vam portar xocolata a la classe i ens vam divertir molt descobrint-la amb tots els sentits. L’hem tastada, olorat i ens hem empastifat les mans per fer una manualitat ben divertida… Ens han sortit unes mones ben originals!!!

Finalment, divendres a la tarda vam dedicar una estona a conversar sobre tot allò que hem fet al llarg d’aquests mesos a l’escola des que vam tornar de les vacances d’hivern, tot mirant un recull d’imatges per fer-ne memòria. Ens agrada molt veure’ns en acció a la gran pantalla: reconèixer-nos, identificar als companys i companyes, fixar-nos amb el que fèiem i compartir somriures i vivències passades. Després vam baixar al pati per acomiadar-nos de la millor manera, tot jugant!!!

Ara toca descansar, agafar forces, gaudir de la família i de tot el que feu aquests dies plegats… Us esperem a la tornada perquè ens expliqueu tot allò que he viscut i per encarar la recta final del curs amb la mateixa il·lusió i energia de sempre!!!! Fins ben aviat!

No oblideu fer una ullada a les fotografies dels vostres fills/es durant aquesta setmana:

Feu clic aquí per veure el recull de fotografies d’I3A, la Terra

Feu clic aquí per veure el recull de fotografies d’I3B, el Mar