Què fem als matins?

Les rutines són planificades des d’una mirada accessible i funcional per a tots els infants de l’aula. Ens ajuden a situar-nos en l’entorn i a l’anticipació del què i com passarà.

Una forma d’adquirir aquests hàbits és a través de les rutines, que són actes que es repeteixen dia rere dia. L’objectiu comú és facilitar i acompanyar el procés dels nens i nenes d’una dependència inicial cap a una autonomia progressiva, l’adquisició d’hàbits personals i la relació amb un entorn ric idoni perquè l’infant aprengui jugant i interaccionant amb els altres afavorint l’adquisició de nous aprenentatges.

Avui us expliquem com fem la Rutina del matí el grup Groc.

ENTRADA RELAXADA

A les 9:30 els infants van arribant a poc a poc a l’escola, ens saludem i els infants van deixant les seves pertinences en el seu penjador. Treuen el seu esmorzar i el deixen a la seva safata.

Un cop tots i totes asseguts en el nostre lloc tots junts cantem la cançó del “bon dia”  i ens saludem.

Els alumnes cada matí agafen la seva fotografia i la posen al plafó de l’escola.

QUIN DIA ÉS AVUI?

Els horaris visuals són un suport visual per anticipar als alumnes allò que succeirà al llarg del dia. És important que els puguem ajudar a autogestionar-se donant-los d’una estructura temporal que els ofereixi aquesta seguretat mitjançant l’anticipació. Serà interessant evitar les “sorpreses” i establir rutines a través de la planificació.

Mirem el plafó del dia de la setmana i diem quin dia és.

Seguidament, cada alumne agafa la seva llibreta i la seva tira per crear el seu propi horari del dia.

Molts cops ens agrada veure que faran els nostres companys.

 

És molt important que l’infant entengui quan l’activitat s’ha acabat. Perquè el procés sigui més senzill i comprensible, mourem la fletxa o retirarem la imatge. En el nostre cas utilitzem les fletxes per saber en tot moment en quina activitat del dia estem.

Anem a buscar els plats!

Cada matí anem a buscar els plats nets per l’esmorzar a la cuina. Quan els portem els classifiquem en cada guixeta. Entre tots ens ajudem.

   

Què he fet el cap de setmana?

Aquesta rutina té un gran lligam amb la família. Es realitza cada dilluns i consisteix a dedicar una part de l’estona de rutines a què cada alumne expliqui amb ajuda del dossier amb pictogrames personalitzat que ha realitzat aquell cap de setmana.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut