———————————————————————————————————————————————————————————–

MATRÍCULA DEL CURS 2023-2024

Del 4 al 8 de setembre: Els alumnes que han fet la preinscripció durant el mes de juny hauran de confirmar la seva matrícula en aquestes dates.

Del 12 al 15 de setembre: matrícula de l’alumnat de la llista d’espera.

CITA PRÈVIA OBLIGATÒRIA

 

Atenció i suport:

  • 977 61 20 10 (ext. 5)  o al  977 94 35 88

  • Dilluns i dimecres de 10 a 12h 

  • També ens podeu escriure a la següent adreça electrònica:

             e3010074@xtec.cat

Documentació que cal aportar en el moment de fer la inscripció:

  • DNI, NIE o passaport
  • Targeta sanitària
  • Certificat d’empadronament si l’adreça del document d’identitat no coincideix amb la real
  • 1 fotografia de mida carnet
  • Historial acadèmic en cas que l’alumne vulgui fer la matrícula a GES 2

 

Descobrim el fotògraf Francesc Català-Roca al Museu de Valls

L’alumnat de GES (Graduat en Educació Secundària Obligatòria) i formació Instrumental del nivell 3 hem visitat l’exposició Francesc Català-Roca i els fotògrafs del seu temps, que s’ha instal·lat al Museu de Valls dins de l’Any Francesc Català-Roca.

La visita ha estat conduïda per Jordi París, director del Museu de Valls, que ha aportat tots els detalls d’aquesta mostra, on les imatges exposades de l’artista vallenc conviuen amb les dels seus companys fotògrafs.

Aquesta activitat, en la que també hi han participat la Rosa, el Joan, la Sandra i el Jordi, docents del centre, forma part de la programació cultural que porta a terme l’Escola d’Adults de Valls durant el curs escolar i, en algunes de les assignatures, s’ha incorporat com a part del temari.

Francesc Català-Roca (Valls, 1922-Barcelona, 1998), mundialment reconegut dins el món de les arts visuals,  era fill  de Pere Català i Pic, el qual va desenvolupar una àmplia trajectòria dins el sector de la fotografia industrial.

 

Projecte sobre migracions a l’aula de GES2

Els alumnes de GES 2 hem fet un projecte sobre migracions. Cada alumne ha entrevistat una persona que ha vingut a viure a Catalunya i li hem preguntat sobre identitat, migració, integració i balanç. L’objectiu és observar com els immigrants han viscut situacions difícils per millorar la seva vida i que han aportat el seu esforç i la seva cultura a la nostra societat.

 

Tornem a participar en el recital de poesia “A tota veu”

Després de dos anys de pandèmia per la COVID-19, els alumnes de l’Escola d’Adults de Valls hem tornat a participat en el recital de poesia de lectura pública A tota veu, juntament amb l’Escola Sant Ramon del Pla de Santa Maria i la col·laboració del grup Koré. L’acte, organitzat per Òmnium Alt Camp, va tenir lloc a la Biblioteca Popular del passeig dels Caputxins, el divendres, dia 22 d’abril. En aquesta setena edició hi van intervenir les següents parelles lingüístiques:

Jenny Córdova Carrillo (Equador) i alumna de l’accés a grau superior que va llegir “La cabellera”, d’Humberto Fierro, acompanyada de Maite Domingo Masdéu, directora del CFA Valls, que en va fer la traducció al català.

Fatoumata Sillah (Gàmbia), estudiant de català, que va llegir el poema de la seva creació  “El nen en el bosc” (llengua mandiga) acompanyada de Núria Lluís Fortuny, alumna d’anglès 2, que va llegir la traducció al català.

Sanjeela Shoaib (Paquistà), estudiant de català, que va llegir “Hi ha un altre món més enllà de les estrelles”, d’Allama Iqbal, i va estar acompanyada per Íngrid Barberà Soto, estudiant d’Instrumental 3, que va fer la lectura al català.

Khadija Ziati Bakali (El Marroc),estudiant de GES1, que va llegir “Passaport”, de Mahmoud Darwish, i va estar acompanyada per Regina González de Torres, estudiant d’accés a grau superior, que va fer la lectura al català.

Chàdia El Yakoubi (El Marroc), alumna de GES2, que va llegir “Cap a on?”, escrit per ella mateixa, i que va estar acompanyada per Francesca Vallvé Rius, que va fer la lectura del poema en llengua catalana.

La lectura dels poemes va estar acompanyada per diverses cançons que va interpretar la formació musical Koré.

Al final de la vetllada es van lliurar roses de Sant Jordi a tots els participants.

 

L’Escola d’Adults de Valls present a l’Espai de l’Estudiant

L’Escola d’Adults de Valls ha participat  en la 22ª edició de Espai de l’Estudiant, que enguany recuperava l’activitat presencial després de dos anys de pandèmia per la COVID-19. L’estand de l’Escola d’Adults va rebre la visita de representants d’organismes i col·lectius, i també de persones que es van interessar per les opcions formatives que ofereix el centre. La formació per a les proves d’accés al grau superior o a la Universitat per a majors de 25 anys, així com els cursos de català i anglès, o la formació per a adults majors de 18 anys que volen obtenir el Graduat en Educació Secundària (ESO), són algunes de les demandes que va atendre l’equip de docents durant els dos dies -10 i 11 de març- que va durar l’Espai de l’Estudiant organitzat pel Consorci Pronuniversitari de l’Alt Camp i la Conca de Barberà. A la Sala Kursaal de Valls, escenari de l’esdeveniment, s’hi van trobar els instituts de formació professional de la demarcació de Tarragona i quasi totes les universitats públiques i privades, a més d’organismes com el SOC, el Serveis Educatius del Departament d’Educació, la Cambra de Comerç o l’Ajuntament de Valls.

Els alumnes de GES 2 entrevisten persones immigrants

Els alumnes de GES2 han fet un projecte sobre les migracions. Cada alumne ha entrevistat una persona que ha vingut a viure a Catalunya. Les entrevistes han seguit un esquema amb quatre blocs: identitat, migració, integració i balanç. L’objectiu és observar com els immigrants han viscut situacions difícils per a millorar la seva vida i que han aportat el seu esforç i la seva cultura a la nostra societat.

 

Dinàmica a les aules sobre feminisme i paritat

El dia 8 de març és el dia de la dona treballadora. Tot i que el feminisme i la paritat són elements transversals en el CFA, durant el mes de març es treballa de manera explícita en l’aula.

El grup de català 2 van aprendre la diferència entre tres conceptes claus: el masclisme (que defensa la superioritat de l’home), el feminisme (que defensa la paritat entre ambdós sexes) i el femellisme (que defensa la superioritat de la dona). A través d’aquesta dinàmica, l’alumnat és capaç de donar resposta a opinions mal argumentades que sentim al carrer com: “Ni masclisme ni feminisme, igualtat”.

El grup d’instrumental 3 de castellà va llegir la bibliografia de quatre dones ben diferents. Aquestes van ser: Manal al-Sharif (activista a Aràbia Saudita), Amna al Haddad (aixecadora de pesos), Sonita Alizadeh (rapera), i Margaret Hamilton (informàtica).

 

El dia escolar de la no violència i la pau

El dia 30 de gener se celebra el que s’anomena el DENIP (Dia Escolar de la No-violència I la Pau).

En el grup d’instrumental 2 de català, es va treballar llegint i comprenent un poema de Joana Raspall titulat “Si el món fos…”. Vam decidir compartir els versos en les parets del centre per tal de que tothom el pogués llegir.

El grup d’instrumental 3 de castellà es va endinsar en la literatura i van llegir uns fragments d’obres escrites en espanyol que descriuen la violència i fan una apologia per la pau. L’alumnat va seleccionar els fragments amb els que més s’identificaven i els van compartir al passadís.

Pla d’Organització de Centre 2020-21

 
 

 PLA D’ORGANITZACIÓ DE CENTRE
2020-2021
CFA VALLS
APROVAT EN EL CONSELL ESCOLAR DEL DIA 2 D’OCTUBRE DE 2020

 

  1. Introducció

Aquest document, d’acord amb les Instruccions de la Secretaria de Polítiques Educatives i al Pla d’actuació en el marc de la pandèmia elaborat amb el Departament de Salut. és… Llegeix més»

PLA D’OBERTURA DEL CFA VALLS

  1. MARC NORMATIU
  • Pla d’Obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021.
  • Instruccions per a l’organització de l’obertura dels centres educatius.
  • El retorn al centre per… Llegeix més»