Història

En un entorn molt concret i definit per la ubicació de la ciutat, i com a fruit d’un conjunt de voluntats que s’esforcen per aconseguir una formació per a les persones adultes, neix l’Escola d’Adults.

Històricament eren els primers anys de la transició en què les persones i els col·lectius reivindiquen drets fonamentals com és ara l’educació. És en aquest marc i a començaments dels vuitanta quan un grup de persones inicia una experiència de formació que assentarà les bases de la futura escola.

Durant els anys vuitanta, l’escola comença a créixer en alumnat  i van aparèixer noves necessitats.

Si al principi n’hi havia prou amb una aula en un institut, aviat va començar a fer-se palesa la necessitat d’un espai propi. L’escola inicia un pelegrinatge per diferents locals de la vila: Institut de Batxillerat Narcís Oller, Escola Verge de la Candela, Llar dels Jubilats i finalment el 1991 Fundació Pública Municipal Casa Caritat i en l’actualitat Valls Genera.

Actualment el centre treballa per a la millora de les persones en l’àmbit de l’educació reglada i en el de la formació i orientació laboral, desenvolupant el concepte d’educació integral, tot potenciant la qualitat de vida tant individual com col·lectiva i social, establint vincles de relació amb altres entitats i en projectes d’animació sociocultural.

Durant tot aquest temps, l’escola va adaptant la seva oferta als canvis i a les noves necessitats de la societat catalana.

Un grup d’alumnes i alguns professors del CFA Valls en la primera etapa del centre. A la imatge, també s’hi pot veure l’aleshores alcalde de Valls, Pau Nuet.