Jornada de Patum

Avui els alumnes del centre han celebrat l’arribada de Patum amb un jornada plena d’activitats.

Han realitzat una gimcana amb proves relacionades amb la festa: han vestit un ple, han buscat les diferències amb dues imatges de Patum, han acompanyat un petard cap a una massa amb moviments de cintura, han posat una bota de vi a la guita, etc.

També han visualitzat una pel·lícula on han pogut menjar crispetes en un envàs que han fet els alumnes de 2n per fer diners pel viatge del curs que ve. Des de l’AMPA ens han regalat les crispetes, moltes gràcies!

Sortida a Camadoca 1r i 2n ESO

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO han visitat aquest dimarts el centre Camadoca. És un centre de conservació de fauna salvatge on acullen molts animals i ensenyen a respectar-los.

Han pogut gaudir d’un dia esplèndid a la natura i veure una gran varietat d’animals, així com aprendre sobre espècies invasores i les seves problemàtiques dins un ecosistema com el de la Riera de Merlès.

Els alumnes han pogut relacionar allò après amb el què han estudiat a classe sobre els ecosistemes.

Concert “The Hits” 1r acte del 10è aniversari tot un èxit

El diumenge 22 de maig vam poder gaudir d’un fantàstic concert de “The Hits” en un Pavelló de Suècia garebé ple.

El violinista navassenc Eduard Freixa i el pianista callussenc Marc Pusó ens van presentar el seu espectacle: “THE HITS: Violí & Piano + La Música més Actual”, dins de la programació dels actes del 10è aniversari del nostre centre.

Una proposta innovadora i atrevida, combinant instruments clàssics amb les cançons més populars d’artistes com ara David Guetta, Coldplay, Adele, Sia, Ed Sheeran, Avicii, Bruno Mars, entre d’altres.

L’Institut celebra el seu 10è aniversari amb una agenda plena d’activitats

El nostre centre celebra, enguany, 10 anys de vida i ho vol fer amb un conjunt d’activitats adreçades no només a la comunitat educativa, sinó també a la resta de la població. Tot i que ens hagués agradat fer-ho ja en un edifici, tenim igualment ganes de celebrar-ho.

Des del maig fins al setembre el centre proposa diferents actes amb l’objectiu  de celebrar l’aniversari i reunir docents, alumnes i famílies que han ajudat a fer créixer aquest nou institut a Berga.

Les activitats planejades van encaminades a difondre aspectes bàsics del Projecte Educatiu, especialment en l’àmbit de les arts i els projectes portats a terme durant aquests anys.

Per això cal destacar la implicació dels alumnes actuals a l’hora de preparar la caminada, el cinema a la fresca i les exposicions artístiques. Les celebracions començaran el proper 22 de maig amb el concert The Hits. Eduard Freixa i Marc Pusó versionaran la música més acompanyats d’un violí i un piano.

Programació d’actes:

*Diumenge 22 maig: Concert “The Hits” al pavelló de Suècia a les 18h

*Diumenge 5 de juny: Caminada familiar a la Serra de Noet a les 10h

*Divendres 10 de juny: Cinema a la fresca a les 22h

*Del 6 al 23 de juny: Exposicions al Pavelló de Suècia

– “Sense Cartró 8: Viatges i bolígraf” d’Àngel Mejías, professor del centre.

– “Elements contemporanis” dels alumnes del centre

*Divendres 16 de setembre: Sopar d’aniversari al pati de l’institut

Us hi esperem!

FullSizeRender

Trobada “Lligams” de 1rESO

Dimecres 18 de maig els alumnes de 1r han participat a la trobada de “Lligams”, on es reuneixen alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO de les diferents escoles de la comarca i instituts de Berga.

Tal i com diu el nom, és una trobada per conèixer nous companys/es i retrobar-se amb amics tot practicant diversos jocs i proves esportives com bàdminton, tennis taula, bitlles catalanes, hoquei, corfbol…

Els alumnes han pogut gaudir d’un matí assolellat, esport i bona companyia.

Intercanvi amb l’Institut Schrobenhausen (Alemanya)

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’alemany acullen aquesta setmana a alumnes de l’institut de la ciutat alemanya d’Schrobenhausen.

L’estada a Berga és la segona part de l’intercanvi que es va iniciar el més d’abril, quan els nois i noies berguedans van anar a alemanya.

Al llarg d’aquesta setmana es realitzen un seguit de visites per a conèixer el nostre país i d’activitats en què la llengua vehicular és l’alemany.

Els alumnes d’ambdós instituts realitzen un treball, que van iniciar en l’estada del mes d’abril i continuen aquests dies a Berga, que culmina amb la publicació d’una revista.

La revista és un recull de notícies que s’elaboren a l’entorn de les diferents visites, que els ha permès conèixer el passat i el present d’un altre país, i a l’hora aporta des de diferents punts de vista la seva experiència.

El programa d’activitats és molt extens, va començar diumenge quan alumnes i famílies amfitriones van anar a recollir als estudiants a l’aeroport de Girona.

Va ser el dilluns quan van visitar Montserrat, on els esperava un monjo que amb les seves explicacions els va donar a conèixer un dels llocs més emblemàtics de Catalunya, i també van poder escoltar a l’Escolania.

A la tarda la visita guiada pel cas antic de Berga, conduïda per un exalumne que també havia participat d’aquest intercanvi el curs passat, va concloure les activitats més acadèmiques. El dia va acabar amb un sopar a l’Institut.

El dimarts al matí van assistir a unes classes a l’institut, i seguidament van viatjar fins a Sant Sadurní d’Anoia on van conèixer el món de la xocolata a la fàbrica “Simón Coll”, la resta del dia el van passar a Sitges.

Avui és el dia de la sortida a Barcelona, visitant la Sagrada Família, fent un recorregut pel centre històric i el Laberint d’Horta.

Encara els queda un dia, dijous, per descobrir Girona en Temps de Flors.

Una setmana intensa d’activitats, però especialment enriquidora per a tots els participants.