Normes i funcionament

 

En aquest apartat es detallen els criteris bàsics pels quals es regularà l’activitat a l’institut pel que fa l’assistència, la puntualitat, la participació i la conservació i manteniment dels recursos mobles i immobles per part dels alumnes.

Assistència

El fet d’haver-se matriculat en el centre implica la voluntat i el compromís de l’alumne/a d’assistir a totes les activitats didàctiques i pedagògiques que es programin en el centre.

Els alumnes d’ESO han de restar obligatòriament dins del recinte escolar, durant tot l’horari lectiu i, aquells que hagin de traslladar-se a d’altres municipis, fins que no arribi el transport escolar.

L’alumnat només podrà sortir del centre si els pares o tutors legals els vénen a buscar.

L’assistència a una activitat que sigui de caràcter voluntari serà especificada pel professorat que l’organitza.

El professorat de cadascuna de les matèries ha de realitzar el control d’assistència de l’alumnat en cada hora lectiva i notificar-ho a la plataforma de comunicació amb les famílies.

Durant la primera hora de cada dia el/la conserge trucarà a les famílies dels alumnes absents si aquests no han justificat la falta anteriorment.

Quan manqui un/a professor/a d’una matèria determinada, el/la professor/a responsable d’efectuar el control d’assistència de l’alumnat és el/la professor/a de guàrdia que anirà a cobrir el lloc del professor/a absent.

El còmput de faltes d’assistència s’efectuarà regularment. Cada tutor tutor individual vetllarà perquè les famílies justifiquin degudament les faltes i retards dels/les alumnes de la seva tutoria.

Tot i que la família rebrà diàriament les faltes d’assistència i/o retard del seu fill/a, el tutor es posarà en contacte amb les famílies, si n’hi ha que no estan justificades.

Qualsevol falta d’assistència ha de ser oportunament justificada al tutor individual, a través de l’aplicació de comunicació amb l’Institut.

En el cas que un/a alumne/a conegui la falta amb antelació ha de comunicar-ho al tutor i/o a consergeria de l’institut abans de les 9.00h del matí.

Si el/la tutor/a detecta anomalies en l’assistència a classe d’un/a alumne/a i/o en la justificació de les faltes d’assistència, haurà de comunicar-ho a la família en qüestió .

Quan l’alumne no assisteixi a un examen  per motiu de malaltia caldrà justificar la falta per a tenir dret a realitzar l’examen un altre dia fora del previst, i preocupar-se ell de parlar tant aviat com sigui possible amb el professor corresponent per poder fer l’examen.

Puntualitat

La puntualitat serà considerada com un hàbit importantíssim a adquirir i es regularà per mitjà dels següents procediments:

L’alumne/a ha de ser a l’aula o a l’espai on es realitzi l’activitat programada a l’hora marcada per l’horari.

L’interval de temps entre classe i classe s’entén exclusivament necessari per a efectuar el canvi d’aula.

Si un alumne arriba tard a classe haurà de trucar a la porta i el professor el farà entrar anotant el retard.

Quan un alumne/a acumuli cinc retards injustificats serà amonestat per escrit per la cap d’estudis (1 falta lleu).

Entrades i sortides

Entrada: la porta exterior s’obre 10 minuts abans del començament de la primera classe i es tanca 10 minuts després de l’inici d’aquesta classe.

A primera hora del matí i després dels patis, l’alumnat de 1r i 3r faran files al lloc senyalitzat davant la porta principal, i pujaran a la seva aula quan el/la professor/a que els toqui ho indiqui. Amb el mateix funcionament, l’alumnat de 2n i 4t faran files al lloc senyalitzant davant la porta secundària, davant la biblioteca.

Les classes tenen una durada de 55 minuts. Tocarà un timbre per a senyalitzar l’acabament de cada sessió de classe però, serà sempre el/la professor/a qui donarà la classe per acabada.

La diferència de temps que resti entre classe i classe és exclusivament per a efectuar el canvi de classe, en cas que això sigui necessari. Per tant, els/les alumnes han de romandre dins l’aula ja que aquest espai de temps no ha de ser entès com temps d’esbarjo.

Abans d’entrar dins d’una aula, l’alumne/a té l’obligació de trucar a la porta i, en entrar, dirigir-se al/la professor/a.

Els alumnes han de romandre dins del centre durant tot l’horari lectiu, excepte els de música que tinguin reconeixement i justificant dels pares per sortir abans o entrar més tard.

En cas de dubte sobre l’assistència o no del/la professor/a, l’alumnat ha de romandre dins l’aula fins que el/la professor/a de guàrdia en confirmi l’absència i doni les instruccions pertinents.

Si transcorreguts 5 minuts de l’hora d’inici de classe cap professor/a compareix a l’aula, el/la delegat/da de grup té l’obligació d’anar a cercar el/la professor/a de guàrdia o, en el seu defecte, comunicar l’absència del/la professor/a a Direcció.

Quan soni el timbre que indiqui l’inici de l’hora d’esbarjo, els professors faran sortir tots els alumnes de l’aula i la tancaran, també tancaran la pissarra digital, l’ordinador i l’armari. En el cas d’estar a l’aula de grup classe s’haurà d’esperar que els alumnes que no hi són vinguin a deixar la motxilla. També hauran de controlar que el passadís quedin buits. Durant l’hora del pati es permetrà als alumnes anar als lavabos del pati i de davant de consergeria.

El/la conserge pot prohibir l’entrada al centre de qualsevol persona aliena a la comunitat escolar.

Participació

Les normes que tot seguit s’expliciten han de ser útils per a canalitzar les iniciatives dels alumnes en aquest àmbit, afavorir-les i fomentar-les.

Els alumnes han de canalitzar llurs iniciatives per mitjà dels delegats de curs.

El/la tutor/a  utilitzarà les assemblees i/o cercles de diàleg per a fomentar les iniciatives i la participació de l’alumnat. Tanmateix aquestes sessions han de servir per a conscienciar l’alumnat i delegats de curs pel que fa les seves funcions.

Un cop al mes es reuniran els delegats i subdelegats amb direcció per comunicar-li les inquietuds i iniciatives dels seus companys. L’equip directiu estudiarà les propostes i si les creu adients les proposarà a l’equip docent o les canalitzarà al coordinador corresponent.

Ús d’aparells i telèfons mòbils

Queda total i absolutament prohibit utilitzar-los en el centre i en les sortides d’un dia, sempre que no ho autoritzi el professorat. Quan un/a professor/a detecta l’ús indegut d’aquest aparells, els requisarà a l’alumne/a i els donaran a la Cap d’Estudis que els retindrà. Es retornaran quan la família vinguin a buscar-lo a partir de l’endemà.