ESTADA FORMATIVA A L’ESTRANGER

Dues professores del nostre centre han participat en dues mobilitats de job shadowing dins del marc ERASMUS+ CETE de Servei Comunitari. Els objectius principals d’aquestes mobilitats són l’observació de diferents metodologies i projectes que es fan a altres centres educatius de la Unió Europea en… Llegeix més»

PROJECTE CLEANAIR@SCHOOL

Aquesta setmana l’alumnat de 1r i de l’optativa d’escoles verdes de 2n d’ESO han col•laborat en el projecte CleanAir@School per estudiar la contaminació de l’aire del municipi col•locant tubs que atrapen passivament gasos contaminants. Aquesta iniciativa l’hem portat a terme conjuntament amb l’escola Pia. Som… Llegeix més»

SALTQUETING

L’alumnat del PFI Salt Vendes organitza la campanya de dinamització PVE Gironès
Aquest any el grup del PFI PTT de Vendes de Salt ha creat la marca Saltqueting, sota la que treballen en diferents projectes al llarg del curs. Com per exemple el voluntariat al Girocòmic,… Llegeix més»

FIRA CULTURAL DE 1r!!

Benvolguts i benvolgudes!!!
El dimarts 5 de desembre presentarem el primer projecte de 1r d’ESO que hem estat realitzant des de principi de curs. Es titula: El món al Salvador Sunyer i Aimeric. La tasca final és una fira cultural que celebrarem a la zona de… Llegeix més»

VISITA GUIADA AL FESTIVAL MONAR’T 2023

Aprofitant la celebració del festival Monar’t als barris de Santa Eugènia de Ter i de Can Gibert del Pla, el passat dimarts dia 19 l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa d’Expressió Artística va gaudir d’una visita guiada per les diferents obres del festival.

A Can Ninetes vam trobar a la nostra guia, que ens va acompanyar a conèixer diferents artistes i veure com treballaven en directe.

Monar’T és un festival anual de Murals i d’Art Urbà amb un caràcter 100% social i de temàtica multicultural. Aquest any s’ha celebrat la 5a edició del festival, coincidint amb el 25è aniversari del Centre Cívic Santa Eugènia i el que es considera 50è aniversari del naixement de l’art urbà.

FINAL DE CURS DEL CURSEM

L’institut Salvador Sunyer ha estat un dels quatre centres on s’ha impartit el Curs d’Acollida per a Dones del Departament d’Igualtat i Feminisme. Una quinzena de mares, tant del mateix institut com de les escoles Pla i Gegant del Rec, van assistir d’octubre a juny per rebre aquesta formació.

L’acte de lliurament del certificats es va fer el passat dimarts 13 de juny a l’auditori de la Coma Cros. La Sra. Marta Casacuberta, directora del Departament, va obrir l’acte i el tancament va estar a càrrec de la Sra. Margarita d’Arquer, regidora de Ciutadania Comunitat i Acció Social de l’Ajuntament.

Que contentes es veuen recollint el seu certificat! Bon Estiu a totes!

DES DELS NOSTRES ULLS de nou

Tornem a escalfar els motors, assajant i fent difusió,  per tal que la nova representació de l’obra performativa de l’alumnat de 4t d’ESO, Dels dels Nostres Ulls, sigui tot un èxit. Aquesta vegada es representarà per a les famílies i en benefici de Càritas el dia 20 de Juny a les 19h.

Recordem que l’obra ha estat el resultat del treball de creació de tots els joves amb l’acompanyament de la Companyia José y sus Hermanas durant el curs escolar 21-22, dins l’acció Crea el teu projecte d’A Tempo, el projecte educatiu de La Fundació Ciutat Invisible i Temporada Alta. L’obra recull les diferències identitàries, les habilitats i els talents artístics d’aquests 73 joves a través d’un muntatge performatiu on cobren vida la paraula, la llum, el so i la música.

Ahir la professora d’Arts Escèniques, Bea Ramos i dos alumnes performers van anar a Ràdio Girona on l’Emma Granyer els va fer una entrevista sobre el procés de creació, el significat de l’obra per l’alumnat i la descoberta per molts de les seves habilitats artístiques. És un plaer escoltar-los com defensen les Arts Escèniques i el treball fet!

l-entrevista-institut-salvador-sunyer-salt-audios-mp3_rf_109928960_1

UN PATI PER A TOTHOM

Aquest curs estem realitzant el Projecte “Un pati per a tothom” per contribuir que el pati sigui un espai educatiu que ajudi a millorar la convivència i la participació de tot l’alumnat. S’ofereixen dinàmiques motivadores i engrescadores a través del Projecte Xiulet, les Taules de Joc i la Zona de Música i Ball.

El Projecte Xiulet permet realitzar mini lligues de bàsquet, futbol mixt, futbol femení i tennis taula. Totes les lligues estan arbitrades i puntuades segons la normativa del projecte per alumnat intern format en CIATE.

Les Taules de Joc ofereixen l’oportunitat de conèixer i jugar a diferents jocs de taula demanats pel propi alumnat. Un cop al trimestre es fa recomanació d’un joc nou que s’ensenya a jugar.

La Zona Musical i de Ball, un espai on es pot escoltar música, ballar, aprendre danses, etc.